Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

10 år sedan iMac började säljas


anton.o

Rekommendera Poster

Uppmärksammade inte MacWorld det här för typ ett halvår sedan? Eller var det när iMac "presenterades"?

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Vilka tider det var. :)

 

ancien-imac.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första (och enda?) gången jag impulsköpte en dator var i september 1998 - en underbar liten iMac. Kändes lite häftigt att köpa en så nära inpå försäljningsstarten, macar var ju inte så heta på den tiden... :borstatanderna:

 

den står kvar här hemma, men nu var det länge sedan jag drog igång den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla iMacs har vart väldigt snygga. Skulle villja ha en G3, G4 och G5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var när iMacen kom som jag fick upp ögonen för Apple. Speciellt G3 Indego var riktigt snygg. Sen tog det åtta år innan jag gick över till Mac men det hade kanske aldrig blivit någon MacBook om inte iMacen lanserades för tio år sedan.post-16865-1218895330_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar G3-iMacarna trots att jag aldrig haft någon, men jag funderar på att kanske köpa en att ha till minstingen. Han blir 4 i slutet av året, det kunde nog bli kul för honom att leka med en sån de kommande åren. En snygg och billig med slot-in, kanske just en indigo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg faktiskt en sådan där färgglad sak på IKEA för ett tag sedan, såg riktigt fin ut även hela saken kändes riktigt omodern.

 

Men man kan ju förstå varför de sätter dit en sån i ett fint kontor :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg faktiskt en sådan där färgglad sak på IKEA för ett tag sedan

Jag har även sett iMac G3 på ett annat möbelvaruhus i Göteborg men kommer inte ihåg vilket det var. Med den bra designen så hamnar de inte på tippen utan används som designprylar när de inte känns snabba nog som dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

G3:an var verkligen en nyhet när den kom

men G4:an Glob tycker jag nog är den snyggaste Apple gjort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte de där färgglada burkarna är vidare snygga asså:-/ Det fick mig att ha fördomar mot macintosh datorer för länge sedan. Men det de gör idag är svinsnyggt enligt mig. Å Mac OS X tycker jag är ett riktigt grymt operativsystem.

 

Men den där G4 Globe tycker jag däremot är riktigt snygg. Vad hände med den designen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...