Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad är .alb?


agge

Rekommendera Poster

Jag har skaffat en Philips full-HD i första hand för att kunna göra mina digitala bilder rättvisa. Jag har länge saknat min diaprojektor.

 

I manualen står det att USB-anslutningen har följande uppspelningsformat:

 

MP3, Linear PCM, bildspel (.alb), JPEG

 

Har någon koll på vad Linear PCM är?

 

och vad är .alb ?

 

Vad jag egentligen undrar är hur jag ska spara ned ett bildspel.

 

På Philips support har dom ingen aning, och dom tycker inte heller att dom har någon skyldighet att skaffa fram information om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske tom finns något tillägg så att man kan spara som .alb direkt i iPhoto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Förmodligen räcker det med att du lägger jpeg-bilderna på ett minne så kan teven själv göra en bildvisning. Förhoppningsvis ser det bra ut också.

 

Det ultimata är förstås annars att bara koppla in datorn direkt till teven och köra bildspelet som du vill i från iPhoto etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det går fint att lägga bilderna på en pinne och spela upp, man kan också välja att först öppna en ljudfil och få musik till. Och bildkvalitén blir riktigt bra, här avslöjas originalets kvalitet. Men jag trodde att .alb var ett särskilt bildspelsformat där man kunde mixtra lite med scenövergångar, scenlängder och ljud. Men då får jag väl göra en "film" av det och lägga på DVD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...