Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Realplayer


martin1982

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har precis köpt en Macbook, och jag är såld! Ett problem har dock dykt upp: Jag kan inte köra Realplayer, trots att jag laddat hem den senaste elfte versionen. Varje gång jag vill öppna en videofil, får jag upp en ruta där det står "Requested file not found. The link you followed may be outdated or inaccurate". Jag har varit på Reals hemsida och sökt bland många trådar i det här forumet, men inte riktigt blivit klokare och inte fått önskat svar. Hoppas ni kan hjälpa mig:

 

Hur gör jag för att kunna använda RP?

 

Tack för hjälpen!

 

PS Är det en bra idé att ladda ner Windows media player? Vad jag förstått, så har WMP inte gjort uppdateringar för Mac på ett tag. Annars fungerar Quicktime perfekt! DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att filmerna du ska kolla på fungerar? Har du något exempel så kan jag prova i mitt fungerande real.

 

Windows Media Player ska du akta dig för, installera flip4mac istället. http://www.microsoft.com/windows/windowsme...components.mspx

 

Till och med microsoft rekommenderar det då de inte har uppdaterat sin spelare på år och dar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Real Player på mina macar, fungerar väl sisådär, men den stora grejen är ju Real Player Downloader.

Annars tycker jag QT fungerar bäst, kompletterat då med Flip4Mac.

VLC tycker jag buggar för mycket, även om den öppnar fler omöjliga filer än andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...