Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Olika storlek på backup av foton


kajsa

Rekommendera Poster

På min MacBook har jag en stor mapp innehållande 10 undermappar som in sin tur innehåller foton, dels i JPEG, dels i Raw.

Totala storleken på den stora mappen är 27,72 GB och den innehåller 1935 objekt, inklusive de 10 mapparna, dvs 1925

foton. Jag har nu kopierat över den stora mappen till en extern hårddisk. När jag kollar Visa info är storleken på mappen identisk med ursprungsmappen på min MacBook. Så har jag också kopierat över alla fotona till min MacBook Pro. Vid denna kopiering så kopierades samtliga foton över i en mapp, alltså utan de 10 undermapparna. När allt var klart kollade jag med Visa Info om alla foton kommit med. Det totala antalet objekt var då 1925, alltså precis identiskt med ursprungsmappen minus de tio undermapparna. Men Visa info visade att mappen på MacBook Pro bara mätte 20.81 GB. Att jag lade allt i samma mapp i stället för i 10 undermappar kan väl inte vara värt nära 7 GB? Någon som kan ge en förklaring till varför det blir så stor skillnad på storleken? Kan någon info om fotona ha försvunnit vid kopieringen??? Båda macarna är intelmacar med 10.5.4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...