Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Snart kan vi spela in video med iPhone

sebbri

Recommended Posts

Efter en mailkonversation med iPhoneVideoRecorder.com fick jag svaret att man redan i nuläget har skickat sin App till Apple för kontroll och de väntar tydligen fortfarande på att Apple ska bli klara.

iPhone

The apps have been listed for review by Apple for entering App Store and we are waiting for the result from Apple.

The version compatible with jailbreak 2.0 iPhone is to be released very soon.

Once we are approved and the new version is released, we will inform our customers by emails. Thanks for your constant support.

Thanks again and best regards.

DreamCatcher Support Team

Så nu uppmanar jag alla att göra som jag, maila iPhone-recorder och ligg på dem så att de inte slöar till och väljer att bara släppa sitt program till Jailbreakade telefoner!

Den ska bli godkännd av apple också... Min gissning är att den inte kommer bli det, Men man kan ju hoppas =D

Så videofunktionen å en kamera är bara mjukvara?

Så videofunktionen å en kamera är bara mjukvara?

Själva kameraenheten är hårdvara.

Programmet kameran kör med är mjukvara.

Videofunktionen borde ju rimligtvis bygga på samma sätt som allt annat, så många bilder som möjligt så fort det bara går.

Så egentligen handlar det bara om att ta många bilder i sekunden.

Och vad är vitsen med att kunna spela in video med iPhone? Har aldrig förstått nyttan med detta, det verkar totalt meningslöst tycker jag (men det är som sagt bara vad jag tycker).

Och vad är vitsen med att kunna spela in video med iPhone? Har aldrig förstått nyttan med detta, det verkar totalt meningslöst tycker jag (men det är som sagt bara vad jag tycker).

Vitsen är väl att man vill föreviga ett minne i form av ett videoklipp... precis som man ibland vill föreviga något med ett fotografi.

Hoppas de fått upp frameraten till mer än 15 bilder per sekund annars är det ganska meningslöst. Ryckiga filmklipp är det värsta som finns.

Om apple inte släpper genom detta i appstore visar det ju att de inte vill ge sina konsumenter det de vill ha. Alltså ska ingen köpa iphone tills apple ändrar sig.

Ska det implementeras ska det göras ordentligt tycker jag, dvs VGA-upplösning och 20 fps +

mina tidigare mobiler har varit löjliga med sina 176x144 bildspel/blädderbilder vilket gjort hela featuren till en try and forget..

Om inte jag missminner mig så lyckades någon programerare göra ett program som spelade in video med HD kvalité. Jag vill inte svära på det men man kan alltid hoppas på att det blir så!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...