Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vad kan jag få för min SonyEricsson P1i?

A_bite_of_the_apple

Recommended Posts

A_bite_of_the_apple

Hej. Har en P1i som är cirka 4 månader gammal. Den är komplett med alla tillbehör och välvårdad, ett eller två skrapmärken. Stylusen finns kvar samt ett minneskort på 512MB samt wayfinderabonnemang med GPS som jag aldrig använt

Nu är jag sugen på att sälja den eftersom en sån telefon är mig totalt överflödig.

Frågan är nu alltså, hur mycket kan jag ta för den?

Jag brukar kolla Blocket och få fram ett snitt, sedan lägger jag mig på en bra nivå beroende på min telefons skick osv..

Jag brukar kolla Blocket och få fram ett snitt, sedan lägger jag mig på en bra nivå beroende på min telefons skick osv..

På Blocket ser du ju bara vad säljaren begär, inte vad han/hon verkligen får.

På Tradera kan du söka på avslutade auktioner (avancerad sökning) och se vad varorna verkligen säljs för.

På Blocket ser du ju bara vad säljaren begär, inte vad han/hon verkligen får.

Nej förvisso, men so..? Jag har i alla fall alltid fått om inte exakt vad jag begärt så i alla fall fasen så nära.

Man får ju en ballpark figure var man kan lägga sig. Tradera är osäkert iom "bulvanautionerna" där en kompis till säljaren råkar stå med sista budet + idiotfaktorn som är sveriges högsta på Tradera :) Man ser dagligen saker där där buden ligger på eller över nypris i affär.

Nej förvisso, men so..? Jag har i alla fall alltid fått om inte exakt vad jag begärt så i alla fall fasen så nära.

Man får ju en ballpark figure var man kan lägga sig. Tradera är osäkert iom "bulvanautionerna" där en kompis till säljaren råkar stå med sista budet + idiotfaktorn som är sveriges högsta på Tradera :) Man ser dagligen saker där där buden ligger på eller över nypris i affär.

Min erfarenhet är litet tvärtom. Visst finns det enstaka prylar på tradera som gått för litet för mycket pengar, men på Blocket är många saker våldsamt överprissatta. ;)

Med litet sunt förnuft så kommer man nog fram till lämpligt pris oavsett om man tittar på Blocket eller Tradera.

Jo, det är sant. Skadar kanske inte med en koll på bägge ställena iofs :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...