Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mozilla och certifikat


iJonathan

Rekommendera Poster

Har flertalet gånger idag och igår fått ett meddelande om att certifikatet för sidan är okänt. Sidan laddas inte och jag kan välja att göra undantag, eller skita i det.

hotmail, datorbutiken, last.fm och några till. känns ju inte säkert detta, men vad kan det bero på att helt plötsligt så har många sidor ogiltiga certifikat? (eller så upplever min dator bara det så)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat att installera om din webbläsare? Ska ju egentligen inte behövas men jag är dåligt insatt.. vilken webbläsare använder du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej.

nu ska vi se här. jag använder firefox 3. funkat kanon innan! Igår kväll kunde jag inte besöka min internetbank, pga certifikatproblem. och då vågar man ju verkligen inte "göra undantag", som finns som alternativ. säkert bara min webbläsare som knepar, och inte något annat, men ändå, när det gäller banken blir jag lite nojjig. man kan väl inte ha åkt på något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyaste Firefox ska tydligen vara mycket mer nogrann om sånt.

 

För säkerhetsskull kan du kontrollera att du skrivit in adressen till din bank rätt. Ifall allt ser rätt ut behöver du nog inte vara orolig för att göra ett undantag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...