Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad skulle du prata om, om du bara hade en kort tid att lev?


friend

Rekommendera Poster

Om du bara hade en jort tid kvar att leva, och skulle hålla en föreläsning – vad skulle du tala om?

Den relativt unge (och briljante) Carnegie Mellon-professorn Randy Pausch dog häromveckan av levercancer och hans sista föreläsning med titeln ”The Last Lecture” är nu en viral framgång på nätet (det blev inte riktigt hans sista, men ändå).

Ämnet är ”Hur man uppfyller sin barndoms drömmar”. Randy Pausch inspirerar i över en timme utifrån sitt eget liv av framgångar och misslyckanden.

Från Metro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog inte kunna hålla nåt tal men om jag fick önska fritt så skulle jag vilja säga nåt som skulle kunna få ungdomar - ja alla - bort från destruktiv beteende och få alla att göra nåt med sina liv så de blir helt enkelt lyckligare, vem vill inte det?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart! (särskilt komiskt i det här sammanhanget var ju I-just-bought-a-macintosh-biten! ;)) Kollade igenom en kvart ikväll, tänkte kolla igenom resten imorgon...

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag bara hade en kort stund kvar att leva skulle jag prata om hur viktigt det är att berätta för sin familj hur otroligt MYCKET de betyder och att det är de som har gjort mig till den jag är idag.

 

Jag är ingen direkt emotionell människa utåt men inne i mitt hjärta finns det väldigt många tankar som skulle värma andras hjärtan. Jag tror att det är allt för många i världen som har samma tankar som mig.

 

 

/Douglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Om jag visste att jag hade en kort stund kvar att leva så skulle jag gjort allt jag kunnat för att fått berätta om det fantastiska Jesus gjorde på korset för varje människa. :galetglad: Det är vad jag hade gjort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag bara haft en kortare tid att leva så inte f-n hade jag snackat en massa skit, jag hade upplevt saker ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hörde om en lite liknande sak.

 

Storbrittanien har ju kärnvapenbestyckade ubåtar, och har byggt upp ett kommunikationssystem för att vid behov kunna avfyra kärnvapnen. Men om landet överraskande bombas till grus och aska, vem ger då avfyrningsinstruktioner? Jo, tydligen skriver varje premiärminister ett brev med instruktioner till varje ubåt, 4 stycken, som oläst låses in i ubåten. När premiärministern avgår förstörs breven olästa och ersätts med nya. De breven är alltså inte avsedda för läsning annat än om landet, och antagligen författaren/premiärministern, inte längre finns och kan ställas till svars för ordern.

 

Källa: Radiodokumentären "The human button" på BBC Radio 4 i november/december någon gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...