Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

film från iphone till tv?


tjorven

Rekommendera Poster

hejsan.

 

finns det något sätt att kunna spela upp en film från iphone på tvn?

 

säg att jag vill ta med mig en ny film som jag har på iphonen till mina kompisar, så man kan ha en filmkväll.

går det? vad skulle man behöva för tillbehör? (någon sorts kabel ser jag framför mig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan.

 

finns det något sätt att kunna spela upp en film från iphone på tvn?

 

säg att jag vill ta med mig en ny film som jag har på iphonen till mina kompisar, så man kan ha en filmkväll.

går det? vad skulle man behöva för tillbehör? (någon sorts kabel ser jag framför mig)

 

Det finns projektorer där du ansluter din iPhone och sedan projiceras bilden till en skärm. Kvaliteten däremot var tydligen högst tveksam. Jag har inte sett några sladdar eller någon annan möjlighet att koppla iPhone till en TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver en AV-kabel för iPod/iPhone. Finnns på Applestore för 385:- och borde väl kunna köpas hos en återförsäljare nära dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon testar att visa iPhonefilm på TV vill jag gärna höra en recension om resultatet, eller rättare sagt kvalitén!

Jag noterade när jag fick min att man kan välja PAL osv, så jag visste att det gick, men om det är mödan värt pallar jag inte lägga nära 400:- för at ta reda på :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rent teoretiskt kan man ju jättebra filmkvalle på 1-4Gb så....

 

jag ska undersöka den där sladden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har kabeln det fungerar bra och kvaliten beror på vilken kvalite du har omvandlat filmen till.

Brukar köra film för min elever på 100 tums skärm med projektor. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...