Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem vid återställning


pucken

Rekommendera Poster

För någon vecka sedan gjorde jag en återställning för att efter tips härifrån få bättre 3G-täckning.

(Fick betydligt bättre täckning ett tag, nu är det skit igen - men det är en annan historia.)

 

Nu har jag haft strul med App Store som meddelar att det finns uppdateringar men det funkade inte att uppdatera varken på mobilen eller datorn. Så jag tänkte att jag gör en återställning för att se om det hjälper - och eftersom det gick bra förra ggn så körde jag.

Ha! Tji fick jag.

Massor med data har försvunnit efter återställningen.

 

* Bokmärken i Safari är borta. (Synkar inte med datorn, har egna i iPhonen.)

* Anteckningar i "Anteckningar" är helt borta.

* Hälften av thumbnailsen i bilder är helt vita. Bilderna finns där om man tittar på de en och en men det är ändå störande.

* I alla spel så får jag börja om från början.

* Lösenord, kontokortsuppgifter etc i programmet ""eWallet" är helt borta!! Som tur är har jag kvar allt i min gamla mobil. Men här hade det kunnat bli riktigt jobbigt.

Hade samma program vid förra återställningen som gick bra.

 

Alla sms finns kvar.

Mina städer i "Väder" finns kvar, men inte i den nedladdade "Fizz Weather"

Har mobilme så mail, kontakter och kalender är ju inga problem.

 

Det här känns otroligt olustigt, kommer aldrig våga lita på att det funkar igen.

Tyvärr så lät jag iTunes köra en säkerhetskopiering innan jag hade upptäckt allt. Så frågan är om jag kan komma åt en gammal säkerhetskopiering, eller sparar datorn bara den senaste?

Ett annat alternativ är återställning från TimeMachine, men hur återställer jag bara det som har med iTunes/iPhone att göra, har ingen lust att återställa hela datorn.

 

Med hopp om hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...