Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod Nano har låst sig


larslucidor

Rekommendera Poster

Min kompis' iPod nano 8 gig har en massa musik som hon inte har på datorn och vill föra över från iPoden till iTunes för framtida synkning. Jag försökte hjälpa till...men iPoden låste sig helt, den visar bara Koppla inte ifrån. Den går inte att starta om... Försökte använda programmet iPod rip utan bra resultat... Vad göra? Hur starta om utan att tappa musiken?? Den är ursprungligen synkad på PC :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då kan du inte synka med mac

 

 

för att starta om enheten tryck och håll inne samtidigt menu+mittknappen tills applelogan syns

 

MEN JAG VET INTE OM MUSIKEN KOMMER ATT FÖRSVINNA DÅ!! men det kan gå om du har tur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man ska hålla ner mitten knappen och play knappen samtidigt i 6 sec då kommer den att starta om, musiken kommer inte att försvinna, väljer du att hantera musik och spellistor manuelt kan du synca ipoden på både mac och pc, men du kan bara uppdatera ipoden från det system där den är syncad för första gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen!

Märkligt nog startade iPoden om av sig självt efter ett antal timmar i låst läge. Varför vet jag inte. Musiken finns kvar. Nu är det så att denna iPod är synkad till en PC som inte längre finns och hon vill fortsätta i Mac-miljö. Bör man då rädda musiken med t.ex. Music Rescue eller iPod Rip (finns det inget gratis

alternativ??) och sedan helt radera iPoden och börja om från början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

menu pluss mittknappen samtidigt fungerar då på min. testade de nyss för den låste sig efter att jag tapade den i golvet, typiskt fast tappar alltid saker i golvet. så de kanske går att starta om ipod på två olika sett. menu pluss mittknappen och play/paus pluss mittknappe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...