Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man köpa en iphone 3g på Ebay från USA?


ImFromSweden

Rekommendera Poster

Ja, kan man köpa en iphone 3g 16gb på Ebay eller varsomhelst från USA som fungerar i Sverige? Vilka specifikationer ska man då leta efter?

 

Ge förslag och kommentera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, eftersom det inte går att låsa upp iPhone 3G än så kan det bli svårt. Säljs ju inte olåst i USA.

 

Däremot om den är köpt i Italien eller Hong Kong (vilka jag fattat är de enda länder som säljer upplåsta - eller hur var det nu med Frankrike?) så ska du kunna använda den i Sverige, men frågan är hur många sådana det finns på ebay?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo kanske.. är det mjuk- eller hårdvaran som utgör problemet, eller annat? Saken är den att jag inte har en telefon just nu och behöver en. iPhone tycker jag verkar spännande med de funktioner den har som att man kan kolla på film, lyssna på musik och gå ut på Internet.

 

Jag har dock en liten, liten känsla av att den senaste mobilen bara är kass.. dålig kvalité. Egentligen känner jag så för allt som har med apple att göra, jag annvänder pc med andra ord. :rolleyes: Aja, det kanske inte är så bra att skriva om på ett macforum..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte billigare att köpa en på Ebay än hos Telia ändå. En 16GB går för mellan 700-900 dollar + frakt + eventuell tull. Du sparar ingenting på att köpa den på Ebay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte hitta någon billigare? Ja trodde man kunde hitta iPhones för typ 2-3000kr.. Finns det inte någonstans där man kan köpa den billigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte hitta någon billigare? Ja trodde man kunde hitta iPhones för typ 2-3000kr.. Finns det inte någonstans där man kan köpa den billigare?

 

Jodå, det finns massor av ställen där de tar mindre än så - förutsatt att du skickar pengarna till en anonym mottagare och gör upp hela affären via MSN eller Hotmail. Jag skulle inte köpa en telefon som kostar 1800-5500 kronor, beroende på abonnemang och som kostar drygt 5000 kronor, obunden i butik (Italien, Frankrike och Belgien) den vägen men du gör dom du vill.

 

Jag skulle nog resonera som så att om snittpriset på telefonen ligger på drygt 4000 kronor så lär jag nog inte hitta den billigare än så men du resonerar ju som du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...