Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone i vattnet


FloatR

Rekommendera Poster

Ja som titeln lyder, ikväll så trillade min Iphone 2g ur benfickan och i vattnet (klumpigt jag vet, så spara kommentarerna).

 

Jag fick snabbt upp den ur vattnet och la den vid fläkten i bilen och öste på med värme.

 

Allt fungerar som det ska förutom att den repeterar meddelandet "This accessory is not made to work with iphone" och går endast att ringa och svara om jag har mitt headset inkopplat.

Jag har undersökt om "vattensensorn" blivit röd, men den är endast lite rosa i ena hörnet, resten är vit.

 

Finns det någon möjlighet att man kan reda ut detta själv när det endast är det som är problemet med den eller får man vackert köpa en ny?

 

Underbart om någon hade lite tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förmodar att du lät iPhone torka i minst tre dagar i något hög rumstemperatur innan du satte på den igen. Det lät intressant med vattensensorn, det vill jag att du utvecklar. I övrigt kan jag nog beklaga ... :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade att slå av den med detsamma men den bara drar igång igen så den kan lika gärna vara igång!

 

Vattensensorn sitter i "hörlurs uttaget" och den är till för att Apple ska kunna se om telefonen blivit fuktskadad. Är den fuktskadad så blir sensorn röd, annars är den vit.

Man ser den om man stirrar rakt ner i "hörlurs uttaget"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades få in fukt i min Sony Ericsson K700i en gång i tiden och jag fick samma typ av problem som dig. Stod att jag hade headset inkopplat, vilket medförde att den vanliga högtalaren inte fungerade och den hoppade mellan vanligt läge och headsetläge konstant. Trodde att telefonen var körd, men det visade sig att det försvann när telefonen hade torkat ordentligt. Så mitt tips är väl att du låter den vara avstängd ett tag till och torka ordentligt för att se om problemet är kvar sen. Hoppas att det löser sig.

 

Var det i havet eller annat ställe förresten? Salt gör väl inte saken bättre direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spilde öl (ganska rejält också) på min 2G-iPhone. Direkt efter så gick det att ringa, men den jag ringde kunde inte höra vad jag sa. Dagen efter funkade den dock fint igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...