Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Idioter finns överallt


snowreeler

Rekommendera Poster

A_bite_of_the_apple

Varför är det alltid flest fanatiker inom kristendomen?

 

Galna pastorer, KKK och fans och hans farmor.

 

 

Religion är skit och roten till mkt av ondon som finns i världen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Religion är skit och roten till mkt av ondon som finns i världen

Religionen är inte roten till något ont. Religionen används alltför ofta som FÖREVÄNDNING av de som vill skaffa sig makt eller rikedom. (Eller bådadera).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/u...ticle3437450.ab

 

Han trängde sej före i kön och när en tjej protesterade mot detta slog han till henne. Det gjorde han dessutom inför ögonen på sina två småbarn! Ännu ett exempel på vår stressiga värld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste är att det ringer mitt i natten, och man får missade samtal...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3451156.ab

 

Varför i h-e är man så dum att man ringer tillbaka??

 

De som gör det kan gott ha det om man är nyfiken i en strut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför i h-e är man så dum att man ringer tillbaka??

Varför utgår du från att alla är dumma i huvudet? Tänk om den som ringde tillbaks själv var somalier, och har släkt och vänner därnere. Han kan ju ha trott att det var någon vän som skaffat nytt nummer eller så.

 

Jag som är svensk, och inte har varken släkt eller vänner där, skulle aldrig ringa tillbaks. Visst kanske det finns något ärkepucko som inte vet vad de gör, men man kan inte utgå från att alla är det, bara för att ringt till ett nummer i Somalia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej . jag utgår inte att alla är dumma Mizhou, men man kan ju vänta och se om det ringer igen, jag har massor av obesvarade samtal från "felringare" utgår jag från att det är, för numren är inga jag känner, och vill de ha tag i mig så får de försöka på min fasta telefon..

 

Men många är som jag skrev nyfikna och ringer tillbaka, vilket jag inte är. Ibland kollar jag på eniro för att se vem som ringde..

 

så ta det inte "bokstavligt" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej . jag utgår inte att alla är dumma Mizhou, men man kan ju vänta och se om det ringer igen, jag har massor av obesvarade samtal från "felringare" utgår jag från att det är, för numren är inga jag känner, och vill de ha tag i mig så får de försöka på min fasta telefon..

 

Men många är som jag skrev nyfikna och ringer tillbaka, vilket jag inte är. Ibland kollar jag på eniro för att se vem som ringde..

 

så ta det inte "bokstavligt" ;)

Jag tar det inte bokstavligt själv, men jag tycker inte att det hör till god forumsed att kalla andra för idioter, dumma eller på annat sätt komma med nedsättande kommentarer. Varför inte skriva lite positiva saker istället?

 

Jag gör precis som du, när jag har missade samtal, och definitivt om det är ett utlandsnummer. Är det en svenskt nummer så brukar jag kolla med eniro eller liknande innan jag ringer tillbaks.

 

Om jag köper en burk med honung på ICA, och det är något fel på den, så lämnar jag tillbaks den och kräver pengarna tillbaks. Det innebär dock inte att jag på något forum sitter och ger uttryck för att alla biodlare är idioter, oavsett om jag menar det bokstavligt eller inte. Just när jag kommit hem med den dåliga honungen, så visst kan jag också bli sur, och svära ve och förbannelse över biodlare som inte vet vad kvalitet är, men jag drar som sagt inte alla över en kam, och jag postar heller inget inlägg om det på ett forum.

 

Det är inte alls säkert att det var av nyfikenhet som personen ringde tillbaks. Det finns säkert rätt många människor som kan ha goda skäl att ringa tillbaks. Det kan vara en företagare som har kunder eller leverantörer i Somalia. Om han ser är stressad och har ett missat samtal, och skäl att tro att det kan vara någon viktig kund eller leverantör, så ringer han nog tillbaks så fort som möjligt. Du tycker att man ska vänta och se om den andre ringer tillbaks, men det kan ju innebära att du missar en stor order, om du inte ringer tillbaks till en kund som har sökt dig.

 

Vi har diskuterat detta förr, och tyvärr ser jag att det blir nödvändigt att ta upp denna diskussion igen. Föregående gånger så har det rört sig om folk som begått brott, och jag tror nog att många innerst inne tänker som du då, att dessa brottslingar är idioter.

 

Jag är av den uppfattningen att man inte uttalar sig alls om folk som man inte vet någonting om. Om jag inte varit på platsen för ett visst brott vid tidpunkten då brottet begick, så håller jag tyst, eftersom jag inte har en aning om huruvida den utpekade är skyldig eller inte. En gång i tiden utpekades en del som häxor, och det räckte med att en kom med ett sådant påstående, om en lite udda kvinna, för att hon snart skulle ha en pöbel efter som krävde att hon skulle brännas på bål.

Numera bränner vi som tur är inte häxor, men i många inlägg på forumet kan jag se att just denna pöbelmentalitet råder även på 2000-talet.

 

Fördöm företeelsen med att det finns folk som lurar av andra pengar på detta sätt, och varna gärna folk, så att andra slipper bli lurade, men undvik nedsättande kommentarer om folk. Nu skrev inte du uttryckligen att personen var idiot, men trådens rubrik säger ju en del också.

 

Jag tror inte heller du "bokstavligen" menar att personen som ringde tillbaks är femfemma, men jag tycker fortfarande att det är trist att vissa har ett så nedlåtande sätt att uttrycka sig ändå. Tänk om personen som ringde tillbaks är somalier, och om han är medlem på detta forum. Hur tror du att han uppfattar det du skriver i så fall? Tror du att han tar det som ett skämt, och skrattar åt det? Jag tror inte det.

 

Dessutom vet jag att flera medlemmar lämnat detta forum, just pga att det är så dålig stämning här. Jag tycker att trådar som denna inte hör hemma på ett seriöst forum alls. Som moderator borde du moderera bort sådana här trådar, snarare än att själv delta i dem.

 

Men eftersom tråden nu finns, och ni tycker att det är okej med nedlåtande kommentarer, så ska jag väl för en gångs skull följa era exempel:

 

De största idioterna som finns är de som skapar sådana här idiot-trådar, och de som sedan fortsätter med att posta idiot-inlägg i dem.

 

Ta det inte personligt. Jag pekar inte bara ut dig, utan alla som deltar i sådant här skit. Att jag väljer att citera just dig, är för att jag tycker att du har lite mer ansvar än övriga i tråden, eftersom du är utsedd till moderator.

 

Eftersom jag inte skrivit om jag menar detta bokstavligt eller inte, så är det öppet för er egen tolkning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja djävlar, säg till om du behöver hjälp.

jag ger er alibi !

 

vem tusan är så himla dum i huvudet att man kan göra något sådant???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch både Stockholm och Götet är osäkra på fredagskvällar ... hur är det i Malmö?

 

Ja du Ronny, även i Stockholm vespar stollarna med kniv

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3458616.ab

 

Men han fick "en spik i foten" av polisen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...