Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag får en iPhone, vad ska jag göra?


avmalin

Rekommendera Poster

Hej alla kunniga,

 

Jag har researchat så gott jag kunnat men det står så galet mycket om denna lilla fantastiska lur att jag blir helt snurrig. Därför ställer jag mina frågor i en egen tråd så jag kommer till rätta med allt.

 

Det är nämligen så att jag kommer att få en telefon från min praktikplats. Vet inte riktigt hur avtalet med dom kommer att se ut än men misstänker att jag kommer få stå för abonemanget.

 

Jag har redan ett Comviq kompisabonemang som jag är nöjd med och som passar min plånbok då jag är student.

 

Min fråga är nu då om jag skulle kunna teckna ett av telias billigaste obundna abonemang till denna iPhone (alltså inte något av de speciella iMaxi osv.) och sedan skaffa ett sånt där speciellt simkort till mitt conviq simkort? Kan jag använda iPhonen som vanligt efter det?

 

Kan jag teckna av telia abonemanget lätt och smidigt eller måste man alltid ha det med? Tänkte utöka mitt comviq abonnemang i så fall så att jag kan surfa mer. Det hade passat mig perfekt! Men hur ska jag göra så att jag kan ha mitt comviq abonemang med extra surftillägg till en telefon som är bundet till telia?! Blir tokigt, varför är inget lätt!

 

Vad ska jag göra för att få det jag vill ha och lura systemet lite=) Och är den så grym som alla säger att den är?

 

Jag vet att ni säkert svarat på denna fråga tusen gånger tidigare, ber om ursäkt för det.

 

//Malin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe, det går tyvärr inte att ha Comviq-abonnemanget tillsammans med iPhonen. DU måste använda Telia - åtminstone tillsvidare. Förslagsvis tecknar du ett studentabonnemang hos telia med så kort bindningstid som möjligt (18 mån). Nån gång till våren 2010 kan du återvända till Comviq. Thats it!

 

Och, ja! Den är precis så grym som alla säger att den är! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Malin

Jag har ingen aning om vad det är för speciellt simkort du pratar om eftersom jag inte kan så jäkla mycket om telefongrejer...är något mer av en datornörd.

 

Däremot kan jag tipsa om Telia max 25. Visserligen är det inte comviq kompis (vilket jag nyss bytte ifrån för att köpa min iphone) men det är väldigt bra..iaf för mig.

 

49kr/mån fast avgift.

5000 gratis sms per månad (till alla operatörer)

99öre uppkopplingsavgift (till alla)

och 49öre i minuten (till alla utom telia då det inte är någon minutkostnad).

 

Då jag mest skickar sms är det här helt klart underbart för min del!

Plus att jag får ha en iPhone...som är heeelt grym!

 

Sedan har jag också tecknat fast surf 99kr/mån vilket gör att jag kan använda telefonen och surfa var jag än är hur mycket jag vill (vilket jag gärna gör :borstatanderna: )

Men det är något som du säkert skulle klara dig utan.

 

/R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Malin

Jag har ingen aning om vad det är för speciellt simkort du pratar om eftersom jag inte kan så jäkla mycket om telefongrejer...är något mer av en datornörd.

 

Däremot kan jag tipsa om Telia max 25. Visserligen är det inte comviq kompis (vilket jag nyss bytte ifrån för att köpa min iphone) men det är väldigt bra..iaf för mig.

 

49kr/mån fast avgift.

5000 gratis sms per månad (till alla operatörer)

99öre uppkopplingsavgift (till alla)

och 49öre i minuten (till alla utom telia då det inte är någon minutkostnad).

 

Då jag mest skickar sms är det här helt klart underbart för min del!

Plus att jag får ha en iPhone...som är heeelt grym!

 

Sedan har jag också tecknat fast surf 99kr/mån vilket gör att jag kan använda telefonen och surfa var jag än är hur mycket jag vill (vilket jag gärna gör :borstatanderna: )

Men det är något som du säkert skulle klara dig utan.

 

/R

 

 

Så du betalar 148 kr i månaden för allt det? :o Svinbilligt ju! Vad kostade telefonen att köpa då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Malin

Jag har ingen aning om vad det är för speciellt simkort du pratar om eftersom jag inte kan så jäkla mycket om telefongrejer...är något mer av en datornörd.

 

Däremot kan jag tipsa om Telia max 25. Visserligen är det inte comviq kompis (vilket jag nyss bytte ifrån för att köpa min iphone) men det är väldigt bra..iaf för mig.

 

49kr/mån fast avgift.

5000 gratis sms per månad (till alla operatörer)

99öre uppkopplingsavgift (till alla)

och 49öre i minuten (till alla utom telia då det inte är någon minutkostnad).

 

Då jag mest skickar sms är det här helt klart underbart för min del!

Plus att jag får ha en iPhone...som är heeelt grym!

 

Sedan har jag också tecknat fast surf 99kr/mån vilket gör att jag kan använda telefonen och surfa var jag än är hur mycket jag vill (vilket jag gärna gör :borstatanderna: )

Men det är något som du säkert skulle klara dig utan.

 

/R

 

199 kostar väl ändå fast surf eller vad har du hittat för något?

 

kör själv med max 25-abonnemanget. Tycker det är riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det! Med tanke på att jag kan surfa fritt och har gratis sms!

 

Enda kruxet är ju att man får vara (som det kanske hörs på namnet) Max 25år gammal..

 

Telefonen kostade då 5195kr. (har förresten bindningstid i 18 månader)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

199 kostar väl ändå fast surf eller vad har du hittat för något?

 

kör själv med max 25-abonnemanget. Tycker det är riktigt bra.

 

Jajuste... 199kr. <---- OBSERVERA

Underbart ändå tycker jag! =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså, tack! Det där är ändå en grym deal för mig. Får bara va lite mer varsammare med ringandet=)

 

Bra då har jag faktiskt ett alternativ och goda recensioner! =)

 

//Malin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, den här rubriken är så jäävla rolig, det enda jag tänker på är denna:

bm.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, denna rubriken är så jäävla rolig, det enda jag tänker på är denna:

bm.gif

 

Hahaha! Hjääälp jag får en iPhone! Vad ska jag ta mig till?! Herreguuuuud!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det! Med tanke på att jag kan surfa fritt och har gratis sms!

 

Enda kruxet är ju att man får vara (som det kanske hörs på namnet) Max 25år gammal..

 

Telefonen kostade då 5195kr. (har förresten bindningstid i 18 månader)

 

Under 26 är mer passande namn, sen gäller det väl även om man är student (CSN kort eller dyl.)?

 

Undra om dom ändrar abbonemanget den dagen man fyller 26? Jag har själv detta abb. + fri surf :) Skitfint och billigt! Billigare än när jag hade kontantkort! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under 26 är mer passande namn, sen gäller det väl även om man är student (CSN kort eller dyl.)?

 

Undra om dom ändrar abbonemanget den dagen man fyller 26? Jag har själv detta abb. + fri surf :) Skitfint och billigt! Billigare än när jag hade kontantkort! :D

 

När man fyller 26 eller slutar studera ändras abonnemanget till "Telia Mobil Till vänner"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...