Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag får en iPhone, vad ska jag göra?


avmalin

Rekommendera Poster

Hej alla kunniga,

 

Jag har researchat så gott jag kunnat men det står så galet mycket om denna lilla fantastiska lur att jag blir helt snurrig. Därför ställer jag mina frågor i en egen tråd så jag kommer till rätta med allt.

 

Det är nämligen så att jag kommer att få en telefon från min praktikplats. Vet inte riktigt hur avtalet med dom kommer att se ut än men misstänker att jag kommer få stå för abonemanget.

 

Jag har redan ett Comviq kompisabonemang som jag är nöjd med och som passar min plånbok då jag är student.

 

Min fråga är nu då om jag skulle kunna teckna ett av telias billigaste obundna abonemang till denna iPhone (alltså inte något av de speciella iMaxi osv.) och sedan skaffa ett sånt där speciellt simkort till mitt conviq simkort? Kan jag använda iPhonen som vanligt efter det?

 

Kan jag teckna av telia abonemanget lätt och smidigt eller måste man alltid ha det med? Tänkte utöka mitt comviq abonnemang i så fall så att jag kan surfa mer. Det hade passat mig perfekt! Men hur ska jag göra så att jag kan ha mitt comviq abonemang med extra surftillägg till en telefon som är bundet till telia?! Blir tokigt, varför är inget lätt!

 

Vad ska jag göra för att få det jag vill ha och lura systemet lite=) Och är den så grym som alla säger att den är?

 

Jag vet att ni säkert svarat på denna fråga tusen gånger tidigare, ber om ursäkt för det.

 

//Malin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe, det går tyvärr inte att ha Comviq-abonnemanget tillsammans med iPhonen. DU måste använda Telia - åtminstone tillsvidare. Förslagsvis tecknar du ett studentabonnemang hos telia med så kort bindningstid som möjligt (18 mån). Nån gång till våren 2010 kan du återvända till Comviq. Thats it!

 

Och, ja! Den är precis så grym som alla säger att den är! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Malin