Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Känner inte av batteriet längre


Tobberoth

Rekommendera Poster

Har haft min Macbook i Sleep mode med lite kraft i batteriet under längre tid i min väska korkat nog, och när jag nu startade den känner den inte av batteriet, försöker inte ladda det och det är ett svart X på batteriet uppe till höger.

 

Saker jag testat:

* Startat om datorn.

* Stänga av och ta ut och sätta in batteriet.

* Köra software update.

* Stänga av, ta ut batteri och AC sladd, hålla inne power knappen i 5 sek, sätta in och starta om.

 

Inget hjälper, verkar precis som om batteriet dött helt :( Vad kan jag göra?

 

Macbooken är rätt gammal, så pass gammal att det inte är nån garanti kvar iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om det är oxid på batteristift, gör rent försiktigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt batteri är dränerat. Ring Apples support. De har två års garanti på detta problem. Du får ganska troligt ett nytt med UPS inom 2-3 dagar. Exakt samma sak hände min tjejs macbook som är från oktober 2006. Inga problem att få nytt för en vecka sen med exakt detta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ring Apples support. De har två års garanti på detta problem.

 

Fel Fel och fel

 

"This battery update should be run on all MacBook and MacBook Pro computers and extra batteries that were purchased between February 2006 and April 2007."

 

"If Apple or an AASP determines that your battery is eligible for replacement, you will receive a new battery, free of charge, even if your MacBook or MacBook Pro is out of warranty."

 

"An Apple technical support representative or an Apple Authorized Service Provider (AASP) will determine if the battery is eligible for replacement, free of charge. "

 

http://www.apple.com/support/macbook_macbo.../batteryupdate/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel Fel och fel

 

"This battery update should be run on all MacBook and MacBook Pro computers and extra batteries that were purchased between February 2006 and April 2007."

 

"If Apple or an AASP determines that your battery is eligible for replacement, you will receive a new battery, free of charge, even if your MacBook or MacBook Pro is out of warranty."

 

"An Apple technical support representative or an Apple Authorized Service Provider (AASP) will determine if the battery is eligible for replacement, free of charge. "

 

http://www.apple.com/support/macbook_macbo.../batteryupdate/

Ok, nu har ju jag gått igenom hela processen och pratat med Apple och fått nytt batteri trots att datorn är snart 2 år. Sen får man tro på dig eller mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu har det ju inte så mycket med att tro mig på att gora . Utan vad Apple sjalva skriver på deras sida eller hur ?. Varfor sitta och ge manniskor fel information nar det inte ar två års garanti på alla macbook/macbookpro batterier som du påstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu har det ju inte så mycket med att tro mig på att gora . Utan vad Apple sjalva skriver på deras sida eller hur ?. Varfor sitta och ge manniskor fel information nar det inte ar två års garanti på alla macbook/macbookpro batterier som du påstår.

Ok, Apple support ljög för mig alltså. Så dumt. Eller kanske supporten vet mer än vad sidan anger..

 

Detta program förlänger reparationsgarantin för batteriet i Intel Core Duo-baserade MacBook- och MacBook Pro-datorer till upp till två år efter det datum då datorn köptes.

http://www.apple.com/se/support/macbook_ma.../batteryupdate/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och som sagt galler det inte for alla macbook/macbook core duo datorer. Utan bara for vissa datorer vart det har varit felproduktion på batterierna . Så om ni ringer till Apple och ar utan for 1 år garatanti så forvanta inte att det automatisk betyder ett nytt batteri .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringt Applesupport och det var kört för min del. Garantin gick ut för 1 månad sen.....var ju värt ett försök iallafall. Inhandlat ett nytt för 1500 :-. Dyrt med tanke på problemen dom har med batterierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju bra, min Macbook är köpt November 2006 typ och den har Battery 1.2 uppdateringen och fick felet ändå, så låter absolut som om jag kan kräva ett nytt batteri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...