Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

kan jag koppla ihop min iphone och itunes via wifi?


mickemannen

Rekommendera Poster

Hej alla kunniga.

 

Jag är lite noob på det här med iphone och itunes. Sen jag köpte min ipone 3g (telia) så har jag använt den medföljande kabeln för att koppla in telenfonen till itunes. Detta funkar visserligen bra men skulle vilja komma åt den via wifi.

 

Min koppling hemma ser ut såhär:

jag har bbb och deras router med telegrejen på (iptele) ingen wifi router. Denna har jag kopplad till min stationära burk via kabel (Windows vista) sen så kom jag på att jag har en trådlös router från netgear liggande så jag satte den från ett uttag i bbb-routern sen in i dess "internet"-ingång och ställde in med lösenord osv. Nu funkar et perfekt att surfa från min iphone, VNC appen funkar också bra.

 

Däremot funkar inte datacase och appremote, jag tror det beror på¨att wifi-routern och min burk som e kopplad till bbb-routern ej är på samma "nivå" ?? men jag förstår inte så mycket om detta så om någon hjälpsam själ vill förklara för mig vad jag ska göra för att få det att funka så vore jag tacksam.

 

frågorna är alltså:

Kan jag se min iphone som en enhet i itunes via wifi, eller är jag tvungen att använda kabeln?

varför funkar inte datacase, jag har kolla deras instruktionsvideo och det funkar ändå inte att asluta?

appremoten funkar inte, kanske beror det på problem nr 1.

 

Tacksam för svar.

 

Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa plugga in datorn i netgear routern istället så ska remote fungera. då är du på samma "nivå".

Då kan du iaf fjärrstyra iTunes. Men inte koppla in enheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

 

Det går ju visst! Med remote. Eller vill du kunna föra över låtar? Då blir det ju svårare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade också problem med Remote i början men efter en del Googlande upptäckte jag att den appen använder Bonjour vilket min brandvägg på datorn blockerat. Efter att jag tillåtit det fungerade allting utmärkt!

 

Att enheterna är på olika 'nivå' borde väl egentligen inte ha någon betydelse? De är ju medlemmar i samma nätverk, får de bara möjligheten att upptäcka varandra med Bonjour ska det funka fint ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du utveckla det där med bonjour. Söker efter det i undantagen för brandväggen men hittar nada. Fick appen att funka igår men idag e det helt kört :(

 

Tacksam för hjälp.

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...