Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur jag fick fler 3G-pinnar på min iPhone


kiwi

Rekommendera Poster

de - inte dem ...

 

Så går det när man sätter sig vid datorn 2 minuter efter man vaknat :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl på det välkända hand-over-problemet, att täckningen blir usel då man håller i telefonen.

 

"Hand over-problemet" handlar ingenting om hur man håller i telefonen. Men det kanske var ett medvetet skämt från Din sida? :P

 

 

Det är ju knappast en acceptabel lösning, men den fungerar ju tillfäligt i dessa väntetider. Lite pinsamt dock att han på Telia på fullaste allvar presenterade denna lösning.

 

Till Teliakillens försvar så ska jag säga att det handlade mer om att han gjort en upptäckt som han ville dela med sig av, apropå att jag frågade om deras policy om någon skulle komma in och klaga på 3G-mottagningen på sin iPhone, än att han föreslog att jag skulle hålla telefonen ytterst otympligt.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hand over-problemet" handlar ingenting om hur man håller i telefonen. Men det kanske var ett medvetet skämt från Din sida? :P

Ja, det är väl bäst att erkänna så att ingen missuppfattar. :)

 

Till Teliakillens försvar så ska jag säga att det handlade mer om att han gjort en upptäckt som han ville dela med sig av, apropå att jag frågade om deras policy om någon skulle komma in och klaga på 3G-mottagningen på sin iPhone, än att han föreslog att jag skulle hålla telefonen ytterst otympligt.

 

 

/ Kiwi

Ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vafan är detta??!!

Eftersom detta uppenbarligen stämde (testade precis) så kommer dom väl knappast kunna fixa detta med mjukvaruuppdateringar? Eller går det - ni som har bättre koll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vafan är detta??!!

Eftersom detta uppenbarligen stämde (testade precis) så kommer dom väl knappast kunna fixa detta med mjukvaruuppdateringar? Eller går det - ni som har bättre koll?

 

Ingen vet och ingen lär veta förrän i september (om det inte finns någon betatestare här)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt att antennen i iPhone är såpass dålig att om man håller den "normalt" så får man 3 mindre pluppar i täckning, håller jag telefonen uppochner så får jag 5 pluppar. Håller jag däremot telefonen som en normal person, dvs åt rätt håll så har jag 1-2 pluppar... THAT'S what I call quality !!

 

Har aldrig märkt detta på någon tidigare telefon :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vafan är detta??!!

Eftersom detta uppenbarligen stämde (testade precis) så kommer dom väl knappast kunna fixa detta med mjukvaruuppdateringar? Eller går det - ni som har bättre koll?

 

 

Det är väl inte helt otänkbart att du med mjukvara kan ställa in när telefonen ska skifta från 3G till Edge och att värdet är satt felaktigt - det vill säga iPhone skiftar för snabbt och vill försöka att hitta en pålitlig uppkoppling trots att det inte är nödvändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vafan är detta??!!

Eftersom detta uppenbarligen stämde (testade precis) så kommer dom väl knappast kunna fixa detta med mjukvaruuppdateringar? Eller går det - ni som har bättre koll?

 

Kanske de kan öka signalstyrkan i telefonen med mjukvaran men den kanske redan är på max. Tiden får utvisa det. Skulle dock gissa på att det behövs bättre antenner för att det ska bli riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...