Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Eject-tangenten på de nya tangentvorden

Guest

Recommended Posts

Hej

Är det meningen att CD/DVD-skivan i SuperDrive ska matas ut när man trycker på Eject-tangenten på den nya tangentborden med Leopard? Inget händer nämligen då jag trycker på denna knapp.

marcushedenstrom

Självklart. Håll ner tangenten en stund. Det ska ta en kvarts sekund innan den reagerar. Så att du inte matar ut skivan av misstag.

Självklart. Håll ner tangenten en stund. Det ska ta en kvarts sekund innan den reagerar. Så att du inte matar ut skivan av misstag.

precis. apple ändrade tiden innan skivan matas ut för ett tag sedan. just för att undvika utmatningsmisstag.

precis. apple ändrade tiden innan skivan matas ut för ett tag sedan. just för att undvika utmatningsmisstag.

En kollega till mig trodde att det var fel på tangentbordet, att Eject-tangenten hade blivit trög. Han tryckte tills fingret vitnade och därmed tog det tillräckligt lång tid så släden kom ut. :rolleyes:

marcushedenstrom

Haha! Min bror hade skickat ett mail till där han köpte det för att reklamera innan jag han upplysa honom om att det hade med mjukvaran att göra. :D

Om man inte har ett apple tangentbord, vilken tangent matar man då ut skivorna med?

Och om man ska öppna släden för att stoppa in en skiva då?

Har en Globe iMac.

Någon som vet?

Nu brukar jag starta iTunes och trycka äpple+e.

Jag har ett Logitech tangentbord fr PC.

Ursäkta för att jag tagit över tråden,men den passade in så bra.

Och om man ska öppna släden för att stoppa in en skiva då?

Har en Globe iMac.

Någon som vet?

Nu brukar jag starta iTunes och trycka äpple+e.

Jag har ett Logitech tangentbord fr PC.

Ursäkta för att jag tagit över tråden,men den passade in så bra.

Jag tror att det är F12.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...