Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Datorn låser sig vid kombouppdateringen till Leopard.


cobrac

Rekommendera Poster

Hej!

 

Rubriken säger allt. Jag har laddat hem senaste kombouppdateringen till OSX leopard (den är på 561 MB) när jag sedan ska börja installationen är allt ok. Den blåa indikatorn kommer till ca 1/6 (det står Anpassar installtionen alt. målenheten).

 

Sedan står det lika still som Sovjets ekonomi på 70- och 80-talet. Det händer ingenting!

Jag har haft igång datorn i ett dygn. Sedan insåg jag att det var mission impossible och stängde av datorn på strömbrytaren. Har försökt några gånger efteråt, men med samma resultat.

 

Hur ska jag göra för att installera uppdateringen?

Ska jag ladda hem en separat fil som det rekommenderas på Apples hemsida om man har avbrutit installationen eller finns det något annat bra knep att ro iland detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du skriver det bästa alternativet själv. Ladda hem uppdateringen separat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då är det bara att sätt igång då.

 

En följdfråga:

 

Kommer "Programuppdateringen" begripa att jag har installerat uppdateringen separat eller kommer den ligga på mig som en blodigel att installera den ifrån programuppdaterings-programmet?

 

(blev mycket uppdatering och program i två meningar, jag lade till och med en extra av varje inom parantereserna...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programuppdateringen kommer uppfatta din manuella uppdatering, "han" är en smart jävel. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för säkerhets skull även om det mest gäller vid fimwire uppdatering (alltså av hårdvaran) så kan du innan du drar igång:

 

se till att du har strömsladden i om det är en bärbar.

ryck sladdarna från alla enheter och nätverk. allt utom ström och tangentbord eller om startdisken är extern.

hav tålamod. men det där vet du säkert redan eftersom du tog god tid på dig vid den misslyckade uppdateringen.

 

lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...