Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad vill du se för funktioner i en ny Systemkamera?


Hagman

Rekommendera Poster

Hasselblad som är min förebild har vad jag vet inte gps inbyggt. Utan kan köpas som extra tillbehör.

Hasselblad är ju inte direkt kända för att göra smidiga kameror med nya funktioner utan de ligger snarare tio år efter i utvecklingen. Med undantag för bildkvaliten där de snarare leder utvecklingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Anders Lundberg

Nikon D90

 

Sådärja, nu var den här, och gissa vad? Video!

 

Min Sony A700 snoddes i Italien (fast det var mitt fel, suck), så nu funderar jag på vad jag ska ersätta med. D90 ser rätt intressant ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna vilja ha video i en systemkamera. Man kan filma med grymt kort skärpedjup ifall man vill det men framförallt så är den med. Man blir lite sugen på en ny systemkamera nu när både Canon och Nikon släppt nya som verkar vara stora lyft mot innan ifall de håller vad de lovar. Sedan blir det kanske nya MacBooks och lite andra grejer i höst så man får försöka att hålla i pengarna så man inte förköper sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Länken snackar om ingång för GPS. Det kan väl inte kosta många kronor mer att bygga in den, de behöver ju inte lägga in en massa navigeringsskit, det enda som behöver finnas synligt är ju menyval för på/av samt eventuellt möjlighet att se position i bakstyckets display. Verkar mycket smidigare.

 

Lite OT:

iFånen har ju kamera & GPS = Geotagging. Undrar om nästa iPhoto kommer få någon snygg koppling till Googlekartor. Markera bilden, klicka på kartknappen och du för upp kartan, ungefär.

Jag gissade rätt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...