Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Företagen med sämst kundtjänst


Pocahontas

Rekommendera Poster

A_bite_of_the_apple

Jag förväntade mig också att Media Markt skulle vara med. Maken till sämre kundtjänst får man leta efter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förväntade mig också att Media Markt skulle vara med. Maken till sämre kundtjänst får man leta efter..
jag har inget att klaga på där...dom är seriösare än apple.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både COOP och IKEA tycker jag är riktigt trevligt att ha att göra med, speciellt COOP.

 

Sen beror det väl på hur de för samtalet.

Jag är trevlig och artig och får superb hjälp med tex. undermåliga eller skadade produkter

eller då jag ringer för att det har blivit konstigt eller fel.

 

Är man en surmule eller aggressiv får man stå sitt kast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte Microsoft heller.
Jag har dåliga erfarenheter av Tele 2 (TV).

Varken Apple, Microsoft eller Tele2 hör ju till "detaljhandeln", som var det som testats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varken Apple, Microsoft eller Tele2 hör ju till "detaljhandeln", som var det som testats.

 

Precis, men jag tyckte för det första att skriva "Inget äpple med där" var ganska korkat, att jag var tvungen att bekräfta hur korkat det var.

 

För övrigt har jag bara fått prata med danskar på apples support och jag har aldrig fattat ett ord.

Så jag drar mig för att ringa dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror de går efter antal klagomål, och då blir stora företag överrepresenterade automatiskt, trots att andelen missnöjda kunder kanske är lägre för dem. Svårt att mäta sånt där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varken Apple, Microsoft eller Tele2 hör ju till "detaljhandeln", som var det som testats.

 

 

Mest på skoj, många gnäller ju att Macoteket är svåra..men de tillhör ju inte de större företagen, så ta inte det med äpplet på allvar..

 

Fan vad många här tar en på orden. Tråkmånsar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tyvärr inte hitta igen det, men det var en tidning (Råd&Rön??) som hade testat kundtjänst för telefon- och internetleverantörer. Det fanns visst runt 15 stycken och 7(!) av dem hävdade att just de hade den bästa kundtjänsten. Journalisten skrev syrligt att det måste delas ut en gräslig massa utmärkelser för "bästa kundtjänsten". :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest på skoj, många gnäller ju att Macoteket är svåra..men de tillhör ju inte de större företagen, så ta inte det med äpplet på allvar..

 

Fan vad många här tar en på orden. Tråkmånsar ;)

Jag tar inget som du skriver på allvar ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inget att klaga på där...dom är seriösare än apple.

 

Eftersom du anser att Apple ur alla synpunkter är det sämsta som går att få, något uslare finns ju inte så är det väl inget bra betyg till MediaMarkt, att de är bättre än uselt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du anser att Apple ur alla synpunkter är det sämsta som går att få, något uslare finns ju inte så är det väl inget bra betyg till MediaMarkt, att de är bättre än uselt?
Nu har du fel, igen.

Om du hade läst på lite så har jag skrivit att acer har/hade usel support.

 

Dessutom så har MediaMarkt alltis hjälpt mig med det jag velat ha hjälp med och när de ska hjälpa. Vad gäller apple förlitar jag mig på nära o kära som bara dpålig erferenhet av apple, både när det gäller "extra gatanri" och support på produketr när det är garanti som gäller. ett företag som gång på gång försöker smita från sitt åttagande är inte seriöst, oavsätt vad det heter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag säger bara en sak

Köp aldrig bil på Bilia i Lund

 

eller andra Bilia för den delen...

 

går bilen sönder så skiter de i allt, även om den inte rullat mer än 400 mil och är 4 månader gammal...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...