Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
ErnestoGuevara

SENASTE NYTT Iphone 3G måste bytas ut !

Rekommendera Poster

Om det nu blir aktuellt att man får möjligheten att byta ut sin iPhone, hur stora problem ska man ha innan man kan kontakta telia/ få telefonen utbytt?

Själv har jag väl "helt ok" mottagning för det mesta men det är väldigt lätt hänt att den sjunker från 5 staplar till 1 osv bara man flyttar telefonen lite, dvs att den tappar kontakten. Räcker det som "fel" för att man ska kunna byta telefonen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jättemycket tack för stödet det värmde verkligen i hjärtat :sorry: , men jag har kommit på sedan några

dagar nu att det faktiskt får motsatt effekt hos en del i forumet, så därför skriver jag kort och

gått under med bara Che nuförtiden. Blev faktist väldigt förvånad att det väckte heta känslor

hos några. Därför att där jag jobbar och på konferanser, inom Universitet etc. så är det praxis

att tex. när man går bordet runt så presenterar sig på det sättet :mellow: om man inte känner varandra

sen tidigare ocd det ger aldrig några negativa reaktioner, snarar tvärt om. Ursäkten är väl igen att

jag är så ovan att skriva i forum på nätet att det tar ett tag att lära sig att veta hur man gör och

inte gör. (Har dock lätit det stå kvar i min Profil, men den dyker ju inte upp annat än om man klickar

på den(.

Som du kanske vet så är det "fult" att skryta om sig själv i Sverige. En jobbig företeelse som brukar kallas för "Jantelagen", vilket i stort betyder att "du ska inte tro att du är något".

Jag förutsätter att du är expert i ämnet. Din titel/kompetens i ämnet är synnerligen relevant, så jag tycker att du ska skriva ut det också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du finner svaret på din fråga i detalj om Du

tittar på Che:s inlägg under tråden sanninge

om "IPhone3G Täckningsprobem"

Lycka till !

MVH

Che

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Saxat från http://www.macrumors.com/

iPhone 3G Connection Issues Related to Software or Hardware?

Thursday August 14, 2008 03:29 AM EST; Category: iPhone

Written by WildCowboy

According to a new article from BusinessWeek.com, additional sources have corroborated an analyst's claim that recent iPhone 3G connection issues are the result of issues with the Infineon chipset used to provide 3G connectivity in the iPhone. The sources indicate that Apple plans to address the issue through a software update rather than a hardware recall.

Two sources say Apple will likely issue a software update by the end of September—if not by the end of this month—to resolve the issues. Apple and Infineon are currently testing the fix, which will be included in a broader update of the iPhone's software.

The exact problem with the Infineon chipset remains the subject of speculation, with one source claiming that the fault rests with the chipset struggling to keep up with the popularity and data consumption of the iPhone 3G. However, additional speculation suggests that Apple has been overly conservative with its software settings for determining whether the 3G signal and bandwidth is sufficient to support 3G functions at any given time.

Part of the role of the Infineon chip is to check whether there's enough 3G bandwidth available in a given area. If 3G isn't available or there isn't enough bandwidth, the iPhone will be shifted to a slower network. One source says Apple programmed the Infineon chip to demand a more powerful 3G signal than the iPhone really requires. So if too many people try to make a call or go on the Internet in a given area, some of the devices will decide there's insufficient power and switch to the slower network—even if there is enough 3G bandwidth available.

The source claims that this issue primarily arises in areas of high iPhone density such as "the San Francisco Bay area, Boston, and certain overseas locales."

In contrast, however, an MSNBC.com article cites a report from Ny Teknik, a Swedish technical magazine, claiming that the issues are in fact hardware-related.

The report said the most likely cause of the 3G problems is defective adjustments between the antenna and an amplifier that captures very weak signals from the antenna. This could lead to poor 3G connectivity and slower data speeds.

Apple has not yet acknowledged the existence of 3G connection issues with the new iPhone and declined to comment for either article, leaving the details of the problem and Apple's plans for addressing it uncertain and subject to speculation for the time being.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tack fför stödet det värmer. IPhone=Suverän

Håller helt med dig om att Iphone är helt suverän, enormt innovativt

världens bästa operatörsgränssnitt. Hade en av första versionen som

jag köpte i USA vart helfrälst. Jag vill absolut inte ha någo annan telefon

IPhone är ju marknadens bästa MP3 spelare också, då jag kör Itunes så

funker det hel perfekt. Som sagt vill absolut inte byta, och är inte ute

efter Apple heller (som några) i ett annat forum trott. Om jag inte gillade

Aplle så skulle jag väl inte ha köpt alla deras prylar unde mer än10 år.

Det hela är enkelt, eftersom jag helt sknar 3G kontakt i stugan alla andra

som varit och hela familjens övrig 3G telefoner har aldrig tappat kontakten.

Jag vill hel enkelt bar att Apple och Telia skall fixa problemet för dom kunder

som upplever det, så fort som möjligt. Jag skulle också önsk att bägge

företagen slutar mörka och istället är ärlig mot oss kunder. Tror faktiskt att

dom tjänar bäst i det långa loppet på den taktiken.

MVH

Che

Är själv helt frälst på iphone, men att påstå att ipod är marknadens bästa mp3spelare är nog till att ta i tycker jag.

Har två stycken iriver mp3 spelare och även en ipod classic 80gb.

Användarmässigt kan jag hålla med dig men ljudmässigt ligger ipoden klart efter.

Ta bara en sådan sak att det inte finns någon eq på ipoden som du kan justera hur du vill utan bara fasta lägen, dåligt!

Tyvärr så är det väldigt många som har lite sämre koll på ljud (menar inte att du har det) och dom nöjer sig med att det pluppar lite i lurarna.

Det är väl det som gjort ipoden så stor + att den är lätt att använda, trots itunes som i windows suger.

Redigerad av husa550

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
som che redan påpekat, det var alltså bara ett "batch"-problem. Ingen fara att köpa nu mao.

Så en iPhone som är köpt i affären den 9:e augusti behöver man inte oroa sig över?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu "dör" Che, Ernesto Guevara, och begravs under en stor

sten ...men jag vill tacka er alla för att jag fått vara med i

detta forum. Che kommer inte att uttala sig mer eller svara

på några inlägg.

Det har varit lärorikt och en spännade erfarenhet att

deltaga i ett forum eftersom jag aldrig gjort det förr.

Jag kommer att skapa en ny identitet (utan profil) då jag

fortfarande vill få tillgång till information och deltaga,

men kommer inte alls att vara lika aktiv.

Anledningen är att jag inte har tid, måste prioritera min

familj, (kommer att fortsätta köpa Apple i framtiden och

vara abonnent hos Telia som jag tycker är Sveriges bästa

opertör)

Tack till alla nya vänner jag fått i detta forum, även tack

till dom som har kritiserat mig, har lärt mig av detta.

Speciellt tack till "slowmove" som jag lärt mig mycket av,

med sin långa erfarenhet har han varit lite av en "Mentor" .

"Jag avskyr din ståndpunkt men jag skulle gå i döden

för din rätt att få framföra den" Citat av Voltaire.

-Farväl !

Che eller Ernesto Guevara

Redigerad av ErnestoGuevara

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...