Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vänsterhäntas dag


iLantz

Rekommendera Poster

Jag får väl ge fröken höger en dags ledighet då, för att sympatisera med er som är vänsterhänta. :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose

Dottern är vänsterhänt. Dock klipper hon och använder datormus med höger hand, för annars blir det tokigt menar hon.

Men hon är högerhänt i fötterna säger hon. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dotter också - vilket innebär att jag inte sällan använder musen (enknapps...) med vänster hand - för lat för att flytta tillbaka den till högersida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är egentligen naturligt högerhänt, men jag gör många saker som om jag vore vänsterhänt, t.ex. äter som vänsterhänta gör (gaffeln i höger hand), har klockan på höger hand, spelade på högerkanten (där vänsterhänta ofta spelar) i handbollen och så vidare. Däremot skriver jag med höger hand och fäktas högerhänt (fast jag funderar på att sadla om och fäktas dubbelhänt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... äter som vänsterhänta gör (gaffeln i höger hand) ...

 

Det har jag då aldrig sett. Däremot att högerhänta när de skall äta med bara gaffel flyttar över den till höger hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och om man har en kniv så måste man ju bryta mönstret eller växla hand. Fruktansvärt innefektivt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skär upp med kniven i höger hand och sen lägger jag bort kniven för att äta med enbart gaffel, och då i höger hand. När jag äter handhållen mat där jag äter upp det jag tar på (pizza, bröd, frukt), så äter jag alltid med vänster hand. Banan, glass på pinne och annat sånt äter jag med vilken som.

 

I övrigt är jag extremt högerhänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är oxå extremt högerhänt men äter som en vänsterhänt och så styr jag ratten på bilen med vänster mest kom jag på just. Försöker jag styra med höger blir det lite vingligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänster. Skriver och "musar" med vänster men spelar sporter med höger mest (biljard, dart, innebandy, fotboll, badminton). Högerskytt. Styr nog också bilen bäst med vänster. Sax hamnar i höger hand med. Skumt, hur kommer det sig att jag kallar mig vänsterhänt? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilen har jag snabbt lärt mig styra med vilken hand som helst. Plockar ju post samtidigt som jag kör, och plocket sker med vänster hand, sen byter jag och sätter det i höger medan jag kör, och stoppar i det i lådorna ut genom högerrutan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilen har jag snabbt lärt mig styra med vilken hand som helst. Plockar ju post samtidigt som jag kör, och plocket sker med vänster hand, sen byter jag och sätter det i höger medan jag kör, och stoppar i det i lådorna ut genom högerrutan.

Har du tomatlåda i bilen eller måste du växla själv? Låter lite jobbigt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...