Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vänsterhäntas dag


iLantz

Rekommendera Poster

Oj, kul!

Då ska jag fira min vänsterhand genom att bara använda högerhanden hela dagen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh vad bra att man är vänsterhänt då :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska firas med lunch på slottet och med skattelättnad i 6 månader för er alla. :pompoms::skondans::pompoms:

 

Hanna och Aiofe, troligen, är vänsterhänta.

Jag använder mestadels vänster hand eftersom jag har skadat min högra armbåge för en massa år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När är det de högerhäntas dag då?

 

 

Alla andra dagar...B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Alla andra dagar...B)

Nice :borstatanderna: Får se till att fira det nån gång! Gäller att inte glömma det bara :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kassan när man ska dra kortet är det ofta till höger. Sen att det ska vara så förbannat viktigt vilket håll man vänder kortet. Sen får reda på att man har chip på kortet och ombeds stoppa i den i sloten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi som är dubbelhänta då, när ska vi få en dag för oss själva? :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten vilken hand har ni till musen?

 

Jag använder höger. Ett medvetet beslut när jag skulle börja använda datorer (med möss). På så sätt har jag skrivhanden fri om jag behöver anteckna något eller ta en klunk öl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten vilken hand har ni till musen?

 

Jag använder höger. Ett medvetet beslut när jag skulle börja använda datorer (med möss). På så sätt har jag skrivhanden fri om jag behöver anteckna något eller ta en klunk öl.

 

Jupp samma här.

Dock utan ölen :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten vilken hand har ni till musen?

 

Jag använder höger. Ett medvetet beslut när jag skulle börja använda datorer (med möss). På så sätt har jag skrivhanden fri om jag behöver anteckna något eller ta en klunk öl.

 

Anvönder vänster till musen av samma anledning som Du (är högerhänt) . Har aldrig dricka vid datorn!!!!! :)

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anvönder vänster till musen av samma anledning som Du (är högerhänt) . Har aldrig dricka vid datorn!!!!! :)

 

Med vänlig hälsning

Olli

 

Har alltid datorn vid drickat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det möss för vänsterhänta? Annars är det kanske lite jobbigt att hålla den i vänsterhanden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mighty Mouse ligger lika bra i så vall vänster som höger hand.

 

Mm, men det blir ju "fel" i klickningen.

Eller man kan kanske invertera knapparna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, men det blir ju "fel" i klickningen.

Eller man kan kanske invertera knapparna?

Ja, det går att välja om vänster eller höger knapp ska vara "primär".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var liten skrev jag med båda händerna... Blev skickad till en speciallärare som tvingade mig att sparka fotboll, kasta suddigum osv osv x20ggr för att utreda vilken hand som var dominant. Tror hon kom fram till att jag var högerhänt..

 

Nu idag är jag högerhänt med ett undantag, när jag skriver för då använder jag vänster hand :P:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var liten skrev jag med båda händerna... Blev skickad till en speciallärare som tvingade mig att sparka fotboll, kasta suddigum osv osv x20ggr för att utreda vilken hand som var dominant. Tror hon kom fram till att jag var högerhänt..

 

Nu idag är jag högerhänt med ett undantag, när jag skriver för då använder jag vänster hand :P:D

 

Alltså är du ambidexter, dvs dubbelhänt. Jag gör nästan allt med vänster utom att skriva, vilket jag gör med höger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker vänsterhänthet är lite läskigt, ungefär på samma sätt som sådana där barn i skräckfilmer som säger saker som "redrum, reeeedrum", obehagligt helt enkelt. ;)

 

Själv gör jag det mesta med högerhanden, men kasta pil gör jag med vänstern. Spelar även rätt bra biljard med vänstern, eller, jag spelar inte bra biljard med någon hand, men vänstern är inte så mycket sämre än högern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...