Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPhone LCD-skärmsproblem

LinusT

Recommended Posts

Köpte min iPhone 3G natten mot fredagen den 11e Juli år 2008... Suck, lol.

Iaf så gick jag en golfrunda i förra veckan och upptäckte till min förskräckelse på sista hålet att min mobil hade gått sönder..

Jag hade hunnit vakna, sitta och tanka hem lite från app store på morgonen vid frukosten, lägga den i min djupa jeansficka med skyddsfodral på och sen åka 10 minuter bil för att sedan njuta av golfen.

Var i denna process kan en tryckskada uppstå på en "skyddad" LCD-skärm?

Jag hade telefonen med displayen MOT låret och HOME-knappen neråt, så skadan uppstod ungefär från tomma intet.

Skadan kan beskrivas som en gammal miniräknares, om du trycker på den så "växer" den "regnbågsliknande" skadan för att sen dra ihop sig till sin permanenta form vid släppning. Har inte lyckats få en bra bild på det, och skadan syns bara i bra belysning i olika vinklar...

lcdiphone.jpg

Hoppas ni förstår min kvicka tolkning via paint ^^ Inte riktigt exakt som på bilden, men ungefär.

Jag fattar inte ett smack.

Lämna in på reparation?

Tror ingen här kan laga den över nätet.

Ja, du har en sprucken display, detta kan uppstå av tryck också (t.ex. om du hade ett bar supertajta läderbyxor på dig). Lämna in den och berätta samma story på butiken, det är väl rätt troligt att garantin täcker ditt ärende.

Jag fattar inte ett smack.

Lämna in på reparation?

Tror ingen här kan laga den över nätet.

Antingen är du dum eller så är du bara väldigt trångsynt om du inte förstår :) Tanken var att folk skulle veta att det hänt mig, och jag ville få feedback på om detta var vanligt.

Och att kalla det för "en sprucken display" är felaktigt, snarare "söndertryckt". Ang. jeansen var det Evisu-jeans (STORA fickor, keke?).

Antingen är du dum eller så är du bara väldigt trångsynt om du inte förstår :) Tanken var att folk skulle veta att det hänt mig, och jag ville få feedback på om detta var vanligt.

Och att kalla det för "en sprucken display" är felaktigt, snarare "söndertryckt". Ang. jeansen var det Evisu-jeans (STORA fickor, keke?).

Jag är väl lite dum.

"Jag tappade min i toaletten, fler som varit med om det?"

"Min telefon blev överkörd av en bil, fler som varit med om det?"

Hursomhelst så är det ju bara att lämna in den på reparation om du haft sönder den.

marcushedenstrom

Tog bort ett par inlägg som inte hade med ämnet att göra.

- mod

De där med jättestora måsvingar på?

Ja, vad det nu har med saken att göra. Vet inte vad för inlägg som raderats, men ang. byxorna så ville jag poängtera att det är en obefintlig chans att skadan skulle kunna ha skett med någon form av "hårt tryck".

De har alla stora fickor med mycket utrymme :)

Och att tappa en telefon i toaletten har väl absolut ingenting med det här att göra? Det här kan lika bra vara något måndagsexemplar av dålig lcd-skärm och möjligen ha drabbat någon annan, kanske inte på macworlds forum men ute i vida världen?

Ja, vad det nu har med saken att göra. Vet inte vad för inlägg som raderats, men ang. byxorna så ville jag poängtera att det är en obefintlig chans att skadan skulle kunna ha skett med någon form av "hårt tryck".

De har alla stora fickor med mycket utrymme :)

Och att tappa en telefon i toaletten har väl absolut ingenting med det här att göra? Det här kan lika bra vara något måndagsexemplar av dålig lcd-skärm och möjligen ha drabbat någon annan, kanske inte på macworlds forum men ute i vida världen?

Med lite ödmjukhet blir det enklare att kommunicera med andra. :geros:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...