Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Kan inte logga in på hotmail efter uppdatering


ericfridell

Rekommendera Poster

Efter jag uppdaterade till leopard här om veckan kan jag inte längre logga in på mitt hotmail konto (msn funkar bra)

Den står å tuggar å byter adress fram och tillbaka i adressfältet i safari. hade samma problem med tiger innan... men då kom jag in var annan gång..... vad kan detta bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter jag uppdaterade till leopard här om veckan kan jag inte längre logga in på mitt hotmail konto (msn funkar bra)

Den står å tuggar å byter adress fram och tillbaka i adressfältet i safari. hade samma problem med tiger innan... men då kom jag in var annan gång..... vad kan detta bero på?

 

Är det med Safari du uppfattar detta problem? För jag kommer inte heller åt hotmail via Safari sedan några dagar tillbaka. Detta problem tycker jag dyker upp lite då och då för att efter ett tag börja fungera igen.

 

Använd Firefox eller någon annan web läsare när du ska kolla hotmail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter jag uppdaterade till leopard här om veckan kan jag inte längre logga in på mitt hotmail konto (msn funkar bra)

Den står å tuggar å byter adress fram och tillbaka i adressfältet i safari. hade samma problem med tiger innan... men då kom jag in var annan gång..... vad kan detta bero på?

 

Jag hade samma problem i adressfältet, jag googlade lite och hittade

 

"For quite a few months, many Mac Safari users have been having problems with HotMail. The problem is that when they try to log in to HotMail, Microsoft's redirect commands wind up in an unending loop. This only happens when users did not manually click the link to "sign out" on their last session.

 

1. In Safari, go to Preferences » Security » Show Cookies.

2. Type in live.com

3. Click the Remove All button.

Now you can login to Hotmail again

 

In the future, manually sign out each time to avoid doing these steps again.

 

The only real disadvantage is that you'll have to retype your username and password the next time you log in after clearing the cookies."

 

Jag loggar inte ut manuellt så som han skriver att man ska göra. Jag har behövt göra dessa steg 2 ggr på en tre veckors period.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...