Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta kontaktbilder till datorn


JNuS

Rekommendera Poster

Jag tog en bild på en polare till kontakterna genom att välja "ta bild" när ja skulle välja va för kontaktbild han skulle ha, nu vill han ha bilden och jag undrar om det finns något sätt att få in bilden i datorn även om den inte lagts i nåt album bland andra vanliga bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur gör man om man hra pc?

 

Du kan ju köpa en MAC om du har PC...

 

Men borde inte bilden ligga i ditt album på din iPhone och då kan du skicka den över mail till honom....

 

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, bilderna ligger inte under kamerarullen om man tar dem till sin iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhonen lär ju synka över bilden till adressboken men jag misstänker att den blir "embedded" och därmed svår att få loss.. har inte testat men prova att kopiera bilden ur adressboken och klistra in den nån annanstans funkar inte det är det väl bara print screen som återstår och då lär det bli rätt sunkig kvalite på bilden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har Mac synkroniseras kontaktbilderna till adressboken. Samma borde väl ske med en PC, antar jag?

Kontaktbilderna tycks vara svåra att få "fri tillgång" till

Du kan ju välja att ändra kontakten och sedan välja ändra bild. Då kan du se den hyfsat stor och då ta en skärmavbild (tryck på hem och vila-/väckningsknappen) som hamnar i kamerarullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej tack för svaren, jag ska se hur det går

 

edit: funkade finfint med å ta en skärmavbild i iphonen och sen lägga in i datorn å redigera lite... när kontakterna synkades till adressboken i datorn så synkades bilderna med, men jag kunde inte spara bilden utan hade då varit tvungen att ta en print screen som sagt och då hade bilden blivit i übersunkig kvalle...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...