Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

packa upp rar filer. hur får jag bort ett arbetande program?


horndahl

Rekommendera Poster

hej , har just fått hem en ny macbook. första jag har. lite problem höär nu. laddade ner ett program som heter rar expander för att jag behöver ett program för att packa upp rar filer som är enkelt. nu ligger de en ikon på dashborden som inte går att få bort ?

sedan vet ni något enkelt gratis program att packa upp i '

 

 

 

hjölp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

zipfiler packar du upp/skapar du direkt i systemet. när det gäller rar (jag tror även sit) funkar unarchiver. sök och ladda ner på versiontracker.com

 

 

om du installerat dina program korrekt så kan du slänga/mata ut alla installationsfiler efteråt.

 

det finns tips för nybörjaren om hur man tex. installerar program på rätt sätt här på forumet. gör en sökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är de på detta forumet eller är de på forumet som man laddar ner de på?

vad menar du med att man tar bort de efter åt? vill ha ett program som är så enkelt som möjligt att använda.!

 

mvh henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Unarchiver är väldigt lätt att använda. Installera programmet och sedan är det bara att dubbelklicka på dina rar-filer så packas de upp utan några jobbiga pop-up-rutor. Så enkelt det kan bli. The Unarchiver klarar som sagt de flesta rar-filer och många andra typer också.

Som tidigare talare också skrev så packar OS X upp zip-filer själv så till dem behöver du inget program. OS X och The Unarchiver är det mesta du behöver.

Jag har dock stött på problem med The unarchiver då jag skulle packa upp vissa rar-filer som var lösenordsskyddade. Därför använder jag också programmet "UnRarX" i vissa fall. Det är också bra (troligtvis bättre) men inte lika barnsligt enkelt som The Unarchiver.

 

Finns även andra bra program för detta men kommer inte ihåg alla namn. Men för min del duger de ovanstående och jag vill precis som du att de ska vara så enkla som möjligt att använda. Bryr mig inte om massa onödiga funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de verkar ju fungera skit bra. ! tackar!!!!! tänkte kolla om någon känner till ett program som kan vara lätt och bra för att tanka ner torrent filer. har ett som heter azureus tycker de verkar krångligt. fall någon vet något som är enkelt. när jag hade pc innan hade jag ett som heter utorrent. de verkar ju inte finnas till mac.

 

tack för all hjälp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...