Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Volymspärr Ipod Touch


jeken

Rekommendera Poster

beror på. menar du den volymspärren som sitter i iPoden om man köper i Sverige men som inte finns i USA (alltså de i USA kan ha högre volym) eller menar du att du har satt en volymspärr själv och vill nu ta bort den? i så fall går du in på inställningar>allmänt och sen på ljud eller nåt sånt. Kolla lite så hittar du det. :D det kan finnas lösen om någon har satt volymspärren på din iPod Touch så du inte själv kan ändra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag menar den volymspärr som finns i iTouchen när jag köper den i Sverige.

Jag tror att det är något "EU-direktiv"......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag menar den volymspärr som finns i iTouchen när jag köper den i Sverige.

Jag tror att det är något "EU-direktiv"......

Var glad att den finns, så du inte skadar din hörsel. Det är INTE kul att bli hörselskadad.

 

Störs du av ljud utifrån, skaffa hörlurar som dämpar dessa ljud bättre. Antingen lurar man trycker in i hörselgången eller sådana (dyra) som aktivt dämpar ljud utifrån.

 

Apples hörlurar är inte mycket att hurra för, ljudmässigt, så du bör skaffa nya lurar i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glad att den finns, så du inte skadar din hörsel. Det är INTE kul att bli hörselskadad.

 

Störs du av ljud utifrån, skaffa hörlurar som dämpar dessa ljud bättre. Antingen lurar man trycker in i hörselgången eller sådana (dyra) som aktivt dämpar ljud utifrån.

 

Apples hörlurar är inte mycket att hurra för, ljudmässigt, så du bör skaffa nya lurar i alla fall.

Jag har denna volymspärr på av ljudkvalitetsskäl.

 

Drar du upp ipodens voylm på max distar det oerhört, även om du har ett par Koss-lurar som jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag undrar samma sak. Otroligt irriterande att man inte kan spela så högt som man själv vill. Till exempel när man kopplar ipoden till stereoanläggningen för att slippa skyffla skivor vid en fest. Denna möjlighet är ny ett minne blott. Ångrar köpet! Hoppas någon löser det här så att man kan spela så högt man vill och själv ta ansvar för sina handlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta en gammal gubbe, men om man inte med en iPod (på maxvolym) kan få tillräckligt ljud med en stereoförstärkare, då vet inte jag vilken fest du är på... :chockadskeptisk: ska du fylla globen med musik eller?

 

(och ja, jag vet att man vill ha hög musik på fester, men någonstans under de senaste åren så har något gått väldigt, väldigt snett. Jag kräver inte alltid att man ska kunna prata med varandra, men man kan väl åtminstone kunna höra vad man själv tänker?)

 

På iPod G3 så tyckte jag spärren var väl låg, och då körde jag med programmet iPod Volume Booster, men på de senare versionerna (har en touch nu) så tycker jag faktiskt att ljudnivån räcker (om man tar bort den förinlagda spärren i spelaren - inställningar).

 

Sen är jag inte mycket för regleringar, men en spärr vad gäller ljudnivå är faktiskt inte så dum. Du kommer i princip nämligen aldrig att märka idag om du har för hög volym, men vänta några år. Själv har jag tack och lov klarat mig från tinnitus, men jag har mycket svårt att prata med folk när det är mycket annat ljud runt om, exempelvis på krogen. Det kan jag tacka x antal konsertbesök utan öronproppar samt musicerande i band...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att maxvoymen är för HÖG!!! Jag har satt in en egen spärr! På ungefär 3/4 ... Och Fyyy :P vad jag hatar när de har så hög musik på fester! Alltså... okej det är ju skönt att kunna dansa till hög musik men som johnalder sa:

man kan väl åtminstone kunna höra vad man själv tänker?

 

Och så vill man ju också kunna prata utan att skrika! :o fast då går man nog inte på fester? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv ta ansvar för sina handlingar.

Betyder det att du kommer att betala dina hörselundersökningar och hörapparater helt själv? :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som bara kan svara på frågan????

Nej, om någon kunnat hade du säkert fått svar vid det här laget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit asså, man blir nästan förbannad! :)

 

Är det ingen som bara kan svara på frågan????

Om du läser ett av mina inlägg ovan, så tipsar jag om programmet Volume Booster. Vet inte om den lirar med Touch, men på sidan står det att alla modeller av iPod stöds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läser ett av mina inlägg ovan, så tipsar jag om programmet Volume Booster. Vet inte om den lirar med Touch, men på sidan står det att alla modeller av iPod stöds.

 

Tack!

 

Blev frusterad av alla mammor här bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mammorna vet inte bättre. De tror att spärren är en "smart" grej & klarar inte att tänka själva. Det vet inte att hörlurar har olika impedans & känslighet, samt att vissa CDs är mastrade "lågt" & att uteffekten inte räcker till då. Men låt mammorna hållas. Hoppas du hittar nån "upplåsning". Posta gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...