Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iWork '08 - Keynote '08 - exportera till Quicktime


AndieB

Rekommendera Poster

Hej på Er,

 

 

vet ej om detta inlägg platsar här, men jag gör ett försök!

 

Köpte mig ganska nyligen iWork '08 då det var en hel del förbättringar mot tidigare version vad jag förstått. Prislappen var ju inte heller så hiskelig om man nu skall göra en jämförelse mot Microsofts Office produkter.

 

Jag har dock ett bekymmer. Jag har gjort en presentation i Keynote, har även spelat in en berättarröst (narrator) när jag stegat mig igenom presentationen. Min tanke var nu att exportera denna till en Quicktime film (.MOV) så att jag kan t.ex. lägga upp den på en plats för andra att ladda ner.

 

MEN - hur jag än försöker få till det med Export funktionen, så vill det sig inte. Vad som sker, är att LJUDET vill inte alls hänga med! När jag kikar på filmklippet i Quicktime Pro, så är det sten tyst!!

 

Om jag kikar på min inspelning i Keynote, så hörs det ljudligt och väl vad jag säger och det flyter på precis som jag vill att det skall.

 

Enligt Hjälp dokumentationen så tolkar jag det som att det skall gå att göra så som jag vill, men då är min fundering - vad lyckas jag ändå göra för fel??

 

Någon snäll själ som lyckats med det som jag vill åstadkomma och kan supporta mig lite?

 

Stort tack på förhand!

 

--Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har gjort qtfilm av keynote och ljudet har funkat, visserligen hade jag ingen berättarröst däremot lite musik.

- kan det ha att göra med vilken ruta du kryssar i vid Audio exportinställningar???

 

kollar man på apples supportsida så ser man att en del har problem andra inte.

skumt, men här är ett par länkar:

 

http://discussions.apple.com/thread.jspa?t...00&tstart=0

 

http://discussions.apple.com/thread.jspa?t...=0&tstart=0

 

kanske hittar du nåt där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har gjort qtfilm av keynote och ljudet har funkat, visserligen hade jag ingen berättarröst däremot lite musik.

 

- kan det ha att göra med vilken ruta du kryssar i vid Audio exportinställningar???

 

Jag har inte testat med musik, skall testa detta.

Har testat de olika typer av kombinationer vid kryssrutorna, men inget har hjälpt.

 

Kan Du testa att spela in en berättar röst och sedan exportera för att se om Du får samma problem som jag?

 

Tack på förhand!

 

--Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...