Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

jailbreaka 2.0.1


henke_96

Rekommendera Poster

Här kommer en youtube-film.

 

En del frågor om denna film.

 

1. Ska man ha 2.0.1 ej jailbreakad, och sen följa den guiden. Om den inte ska vara så, hur gör man annars?

 

2. När man installerar det här pwnage-programmet. Gör man då en fil i det programmet. Och sen återställer man iphonen/ipoden i itunes med den filen?

 

3. Får man cydia installer bara eller kommer den riktiga installern med också.

 

4. Kan man lägga in sources i cydia?

 

5. Fungerar detta på mac också?

 

6. Någon annan som har testat detta?

 

Jag frågar detta för min engelska är så dålig. Och så måste jag få detta bekräftat att det verkligen funkar innan jag bryter garantin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en youtube-film.

 

En del frågor om denna film.

 

1. Ska man ha 2.0.1 ej jailbreakad, och sen följa den guiden. Om den inte ska vara så, hur gör man annars?

Spelar ingen roll.

2. När man installerar det här pwnage-programmet. Gör man då en fil i det programmet. Och sen återställer man iphonen/ipoden i itunes med den filen?

ja

3. Får man cydia installer bara eller kommer den riktiga installern med också.

någon "riktig installer" finns inte, det finns cydia, installer 4 beta och appstore (vilket jag antar man kan kalla en installer likså)- installer 4 beta är värdelös och bör undvikas, cydia är stabil; mycket bättre; har mer mjukvara för 2.0 och uppdateras nästan dagligen.

 

4. Kan man lägga in sources i cydia?

Inte manuellt ännu vad jag vet, iallafall inte på ett användarvänligtsätt, det går förmodligen editera cydias eller atps inställningsfiler via ssh men jag har inte provat och tänker inte göra det heller.

 

5. Fungerar detta på mac också?

Vilket? pwnagetool är ett mac program, windows versionen har hittils varit lägre prioriterad hela tiden

 

6. Någon annan som har testat detta?

testat vilket? jag har jailbreakat ja, det är inte svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack så himla mycket för svaren ANVIL!

 

Kan man ha dom apps som jag har köpt nu innan min jailbreak om jag säkerhetskopierar dom, och sedan synkar in dom efter min jailbreak?

 

3. Tänker på den nedre länken där det står rapidshare files. Funkar det på mac? Det exemplet visade ju han på hans video

 

Ska resa till landet i morgon, så jailbreaken blir i början på nästa vecka.

 

Är det någon som haft problem med cydia installer tex? Att det inte går att ladda ned vissa program mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4. Ja, du kan lägga in egna sources i Cydia - dock fungerar inte alla. Testade med Swirly för att se hur MMS-applikationen skulle bete sig, men den sourcen var inte giltig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack så himla mycket för svaren ANVIL!

 

Kan man ha dom apps som jag har köpt nu innan min jailbreak om jag säkerhetskopierar dom, och sedan synkar in dom efter min jailbreak?

 

3. Tänker på den nedre länken där det står rapidshare files. Funkar det på mac? Det exemplet visade ju han på hans video

 

Ska resa till landet i morgon, så jailbreaken blir i början på nästa vecka.

 

Är det någon som haft problem med cydia installer tex? Att det inte går att ladda ned vissa program mm.

 

Du kan ha dom apps du köpt nu med jailbrake ja.

 

Jailbreak är iprincip inget annat än en liten förändring i filsystemet på iphone och en kärnpatch som stänger av certifikationsverifiering.

Så det fungerar och är mer eller mindre 100% identiskt med apples officiella mjukvara, skillnaden är att jailbreak som sagt låter dig komma åt roten på filsystemet.

Den andra är som sagt att jailbreakade system inte bryr sig om vilket certifikat filerna är signerade med, så länge dom har ett certifikat antingen giltigt eller ogiltigt det spelar ingen roll själva kontrollen är utpatchad ur kärnan så den startar snälla allt.

 

det rör sig inte om några större modifieringar vad det gäller själva jailbreaken isig, däremot program som cydia osv ligger det mycket jobb bakom.

 

Ja cydia är inte helt klart- speciellt fungerar inte program från alla källor ännu.

 

(Och 4. ja sawert har rätt, du trycker bara på manage sedan "Edit" därefter poppar en "add knapp" fram så du kan lägga in dina egna källor)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan adda mig på MSN för att hjälpa mig jailbreaka en iPhone 3G (2.0.1) har suttit och pillat med en jävla massa guider etc etc. Aldrig vill det fungera för mig!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beskriv problemet istället så kan fler hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dragit ner det som behövs för att jailbreaka min 3g, men funkar det att göra det i vista eller är det xp som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista fungerar hur bra som helst. Det är ju bara att testa att installera WinPwn så märker du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista fungerar hur bra som helst. Det är ju bara att testa att installera WinPwn så märker du.

 

 

Tackar!

Ja det installerades utan problem men jag tänkte att det kanske kunde bli strul under processen senare.

Då är det väl bara att hålla tungan rätt i mun och göra ett försök då :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.......

Gjorde jag fel nu?

När allt verkade klart med jailbreak så ville itunes återställa telefonen från en säkerhetskopia och jag lät den göra det.

Skulle jag ha skippat det tro?

Kommer den bli icke jailbreakad igen?

En jäkla tid tar det också :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.......

Gjorde jag fel nu?

När allt verkade klart med jailbreak så ville itunes återställa telefonen från en säkerhetskopia och jag lät den göra det.

Skulle jag ha skippat det tro?

Kommer den bli icke jailbreakad igen?

En jäkla tid tar det också :superirriterad:

 

Nej det ska inte återställa systemmjukvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det ska inte återställa systemmjukvaran.

 

Puuh.... Bra! :crossfingers:

Men ska det ta över 1,5timme att jailbreaka och återställa luren??

Datorn jag har är en P4 3,4ghz , 2gb ram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

väcker liv i den här tråden igen.

 

och jag undrar:

Om man vill ha winterboard tex. laddar man bara ned programmet och sen är ikonerna och bakrunden ändrade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har fått till det med winterboard och jag har ett riktigt snyggt tema!

post-25054-1218918191_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du laddar ned Winterboard sedan föreslår jag WbApp som komplement, Customize kan vara bra att ha också. Sedan ser du i Cydia under Themes (finns tre olika mappar) finns det massvis med olika teman och ikonpaket etcetera att välja mellan - de flesta kan du se en förhandsvisning på innan du laddar ned det.

 

henke_96: Ditt tmea var ju skitfult. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha. Ditt vad har du själv för tema då?

 

Har du något bra tips?

 

Föressten vad är customize för ett program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...