Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Går det att stänga av wlan på netgear wpn824v2


walak

Rekommendera Poster

Hej det finns 2 datorer i mitt hem och en av dessa använder mina barn och dom surfar via wlan och jag surfar via kabel via routern. och det är så att jag skulle vilja kunna stänga av wlanet så att dom inte kan surfa går det att fixa eller måste jag hålla på att byta lösenord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar i regel finnas ett alternativ i menyn i routern att aktivera eller deaktivera WLAN. Har till och med sett routers som du kan ställa mellan vilka klockslag det går att surfa via enskilda IP-nummer/datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en puderdosa Neatgear DG834G, kanske är snarlik?

 

Knappa in 192.168.0.1 i Safari och dina användardata, som om du inte har ändrart(?) finns att läsa under burken.

 

Checka rubriken Wireless settings och kryssa bort "Enable Wireless Access Point". Har själv inte provat detta men det verkar vara en bra start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en puderdosa Neatgear DG834G, kanske är snarlik?

 

Knappa in 192.168.0.1 i Safari och dina användardata, som om du inte har ändrart(?) finns att läsa under burken.

 

Checka rubriken Wireless settings och kryssa bort "Enable Wireless Access Point". Har själv inte provat detta men det verkar vara en bra start.

 

Jag har provat det med det går fortfarande att surfa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är säker på att ungarna inte får in grannens nätverk?

 

Varför inte byta kryptering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du checkat Wireless Station Access List?

 

 

Japp och den var tom men det kan ju vara så att dom får in grannens nätverk ska kolla det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...