Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Surfning och samtal via edge.


Khayman

Rekommendera Poster

skillnaden i hastighet mellan edge och 3g verkar inte vara så stor då jag surfar nästan bara mobilampassade websidor.

Så nu funderar jag på att stänga av 3g och testa ett par dagar.

Men vad händer om jag sitter och tar emot mail eller surfar och någon ringer? Kommer inte samtalet kopplas fram eller bryts min surfning tills samtalet är klart? Jag har nämligen hört det rycktas om att samtalen inte kommer fram om man surfar på edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medan sidan laddas ner till telefonen kan inte samtalen nå fram, sitter du bara med en sida uppe så kommer de fram. Hoppas detta fixas i framtida uppdateringar för alla telefoner har tvärtom, att nedladdningen avbryts och samtalet prioriteras såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medan sidan laddas ner till telefonen kan inte samtalen nå fram, sitter du bara med en sida uppe så kommer de fram. Hoppas detta fixas i framtida uppdateringar för alla telefoner har tvärtom, att nedladdningen avbryts och samtalet prioriteras såklart.

 

Pratade precis med telia om just detta och han tog och gjorde en felanmälan på just att datatrafik prioriteras för så ska det helt enkelt inte vara så vi får väl hoppas att det löser sig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...