Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iphones batteritid


henke_96

Rekommendera Poster

Har ni sett på DN:s hemsida?

De tycker att batteritiden är usel?

LÄNK

 

 

1. Tycker ni samma sak?

 

2. Är det värt att köpa den?

 

3. hur länge räcker batteriet om den bara står på utan att använda den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är usel för att den har en stor skärm. Punkt. Vill man ha bra battritid köper man ngt med liten skärm alt ingen skärm alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ser det såhär; självklart ska man kunna använda alla funktionerna i en telefon, allt annat är absurt. Tyvärr har utvecklingen av batterier inte riktigt hunnit med alla nya funktioner och det är få telefoner idag där du kan ha gps på, lyssna på musik eller surfa på särskillt länge. Lägg då till att iphone även har en större skärm än de flesta telefoner och därmed drar mycket batteri där.

 

1. Batteriet är dåligt men jag kör med allt jag behöver (3g, gps på, mail hämtas 30e minut - wifi av, bluetooth av) och jag laddar kanske varannan natt som max hittills.

 

2. För mig var och är iphone ett solklart köp för mina behov, väg fördelar mot nackdelar !

 

3. Inte testat med när jag använt den endel klarade den 3 dygn med edge, 2 dygn med 3g - men då har jag använt den endel. Dock inte övermycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Nej, batteritiden är helt okej.

 

2a. Det svarar man bäst på själv.

2b. Se forum.

 

3. Om den inte används alls och ingen ringer? Det skulle vara länge. Har som längst kunnat hålla mig nästan ett dygn utan aktivitet what so ever, och då var batteriet fortfarande fulladdat. Efter första veckan så har jag nu hamnat i en "pilla-lagom-period" och då räcker det med att jag laddar den varannan dag.

 

Det stora problemet är att så fort man pillar så äter den batteri, när man inte pillar så snålar den som aldrig förr. Har använd iPoden ganska mycket också, den tar inte heller speciellt mycket batteri, kan tänka mig att de 24 timmar som utlovas stämmer rörande speltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför folk springer omklring med BT och WIFI på hela tiden. Stäng av det när ni inte använder det. OCh skurva för sjutton ner ljusstyrkan på skärmen. Sen kan man såklart inte surfa flera timmar om dagen och tro att batteriet räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folk klagar på usel batteritid är bara löjligt när de sitter och spelar spel på den, streamar något konstant från internet, surfar eller sådant.

 

Bluetooth används i iphone bara för headset - har ni inte det så stäng av.

Jag personligen har inte behov av högre hastighet än 3g och eftersom jag har dataplan så har jag stängt av wifi. Har ni däremot ingen dataplan och inte vill använda någon data utanför wlan - stäng av 3g !

 

Angående ljusstyrkan, stäng av att den ska ändras automatiskt och så sätter ni den ganska lågt. Har den på väldigt lågt men tycker ändå den är mer än okej, klarar knappt högre ljusstyrka för ögonen.

 

Apples batteritider som de specsat stämmer ganska bra !

Dock är det, som artikeln faktiskt nämner om än inte trycker på, push-funktionen som är misslyckad i iphone. Den ligger och drar hela tiden istället för som blackberrys som bara tar emot när pushen skickas till den - enormt resurssparande. Den metoden har de dock patent på. Men får se om Apple fixar till det här med push i nästa mjukvaruuppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger samma sak. Det finns t.o.m. ett progeram i Cydia som gör en ikon på springboarden där man med ett klick på den kan starta och stänga av WiFi. Hur användbart som helst, snacka om att underlätta för sig själv. BT har jag aldrig ens testat och har ljusstyrkan på lite drygt 33%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push är så otroligt överskattat. Finns det verkligen personer som inte kan vänta max 15 minuter på att få ett email?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push är så otroligt överskattat. Finns det verkligen personer som inte kan vänta max 15 minuter på att få ett email?

 

Nja, beror nog på, men allra viktigast känns det för kalendrar där 15 minuter kan vara mycket vid inbokningar. Man vill oftast ha direkt för att inte råka dubbelboka och sådant. Det är iallafall där jag lider mest av att inte köra push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag köpte en iPhone hade jag en N95, och med den kunde jag se på video ca 6 timmar innan batteriet dog. Trevligt på längre flygningar! iPhone klarar ungefär detsamma har jag förstått. Standbytiden har jag inte riktigt koll på, men självklart tar batteriet slut fort och standbytiden blir kort om man använder telefonen mycket.

DN-artikeln var ju rent nonsens IMHO. Det hade varit mer intressant om de skrivit om de *riktiga* problemen med 3G-uppkopplingen, antennstyrka, handover-bekymmer etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push är så otroligt överskattat. Finns det verkligen personer som inte kan vänta max 15 minuter på att få ett email?

 

Push är ju klockrent!

Använder vår Microsoft ISA/Exchange och allt pushas ut samtidigt som det kommer till datorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push är så otroligt överskattat. Finns det verkligen personer som inte kan vänta max 15 minuter på att få ett email?

 

Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag köpte en iPhone hade jag en N95, och med den kunde jag se på video ca 6 timmar innan batteriet dog. Trevligt på längre flygningar! iPhone klarar ungefär detsamma har jag förstått. Standbytiden har jag inte riktigt koll på, men självklart tar batteriet slut fort och standbytiden blir kort om man använder telefonen mycket.

DN-artikeln var ju rent nonsens IMHO. Det hade varit mer intressant om de skrivit om de *riktiga* problemen med 3G-uppkopplingen, antennstyrka, handover-bekymmer etc.

 

Nej, det är den inte men alla 3G-telefoner har rätt skral batteritid och lösningen är att slå av de funktioner du inte använder - eller köpa ett extra batteri (externt). iPhone är dessutom en iPod vilket ju inte direkt bidrar till att öka batteritiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är den inte men alla 3G-telefoner har rätt skral batteritid och lösningen är att slå av de funktioner du inte använder - eller köpa ett extra batteri (externt). iPhone är dessutom en iPod vilket ju inte direkt bidrar till att öka batteritiden.

Uppfattade du det som att jag är missnöjd med batteritiden? Så är det inte. iPhone har väl inte sämre prestanda än andra telefoner i samma klass? Jag är övertygad om att batteriet kommer att räcka betydligt längre om jag lägger ifrån mig telefonen emellanåt :closedeyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppfattade du det som att jag är missnöjd med batteritiden? Så är det inte. iPhone har väl inte sämre prestanda än andra telefoner i samma klass? Jag är övertygad om att batteriet kommer att räcka betydligt längre om jag lägger ifrån mig telefonen emellanåt :closedeyes:

 

Nej, jag invände mot att du ansåg att artikeln var rent nonsens. Det är den inte. Däremot kunde de ha påtalat att det gäller praktiskt alla 3G-telefoner.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag invände mot att du ansåg att artikeln var rent nonsens. Det är den inte. Däremot kunde de ha påtalat att det gäller praktiskt alla 3G-telefoner.

 

:)

 

Det var väl dumt av mig att tänka att jag hade rätt till en åsikt :stjarnsmall: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl dumt av mig att tänka att jag hade rätt till en åsikt :stjarnsmall: .

 

Riktigt så tolkade jag det inte - så ingen fara.

 

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...