Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone apps strul


Nolite

Rekommendera Poster

Är en mobilanvändare som sällan stänger av min telefon om jag av någon orsak mer eller mindre inte tvingas till det. Hur det än är med den saken verkar iPhonen onekligen dra fördel av att man ibland stänger av den. Sedan uppdateringen av 2.0.1 upptäckte jag att inga av de apps jag tankat ner till telefonen fungerade. Jag klickade på dem, de såg ut att starta men jag kastades snabbt tillbaka till huvudskärmen i telefonen. Jag funderade inte nämnvärt på detta utan tänkte att de programmen troligen behövde någon form av uppdatering för att funka med den nya iPhonemkjuvaran.

 

Snart upptäcker jag även att inbyggda "apps" börjar bli sega. Allt från att skriva sms till att bläddra runt i kontaktboken går synbart segare än det borde. Jag ser då ett tips hör på forumet om att man borde starta om den för att liksom frigöra minne, eller något i den stilen. Efter att jag gjort detta laddar inte bara iPhonemjukvara snabbare utan även appsen fungerar; de som jag tankat ner från appstore!

 

Min fråga är: märker ni andra forumiter av detta; att telefonen "kräver" en omstart ibland? Och i så fall; hur ofta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl lite överdrivet att säga att iPhone är som en dator, men om du jämför med alla operativsystem som inte är *nix-baserade och användaren inte kör alla program som administratör (*host*Wind0wz*host*) så behöver datorn startas om med jämna mellanrum för att prestera så bra som möjligt. Har inga större erfarenheter av OS X men det är ju Unix-baserat och borde därför fungera mer som en Linuxdist än Windows. Du kör ju din iPhone som mobile, inte som root.

 

Tyvärr så är det så att iPhonen mår bra av att startas om ibland, trots tidigare påstående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så är det så att iPhonen mår bra av att startas om ibland, trots tidigare påstående.
Det gör alla mobiler och datorer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hänt mig tre gånger att jag behövt starta om för att få appsen att fungera, samma problem som du har ser ut som dom startar men stänger dom lika snabbt.

 

Borde finnas en funktion för att rensa minnet eller liknande som säkert är problemet.

Detta är det absoluta största störningsmomentet jag upplever på iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde bli stabilare iom nästa uppdatering, 2.1...Verkar ju trotsallt vara ett ganska vanligt problem vad jag läst, själv har jag inte upplevt heller det här problemet, känns som jag har flyt för en gångs skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...