Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga om Skullcandy till iPhone


Macoholic

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet av SkullCandy iPhone FJM?

De ser onekligen läckra ut och jag vill ytterst gärna byta ut de usla standardhörlurarna men samtidigt inte bli av med mikrofon och "knapp".

 

Men jag vill inte köpa något som slutar fungera efter en månad som en del andra iPhone-lurar...

 

Så har du ett par FJM och vill rekommendera eller varna för så skriv gärna lite om dem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med iPhone-lurar?

 

På pappret verkar FJM schyssta. Den enda frågetecknet är väl hur det går att använda ett par in-ear-pluggar som headset. Jag tycker ljudisolerande lurar är jobbiga prata med, oavsett i en mobiltelefon eller över skype. Att bara höra ljudet som kommer inifrån huvudet tycker jag är ganska obehagligt.

 

Jag har i ärlighetens namn inte använt lurarna som följde med min iPhone, det var aldrig intressant efter att ha hört ljudkvaliteten i lurarna jag hade till min iPod Shuffle. Jag använder istället ett par Denon AH-C551. Största fördelen är utan tvekan ljudkvaliteten, men nackdelen är helt klart bristen på mikrofon (och att den är ljudisolerande, men det stör inte musiklyssnande i alla fall).

 

Då sladden till mina lurar är tvådelad (en förlängning och en kortare "stump" till pluggarna) så undrar jag om det finns en mikrofondel (med svarsknapp) som kan användas istället för förlängningssladden. Drömmen vore att det i sådana fall även hade ipod-kontroller och ett spänne, som en iPod shuffle helt enkelt. Som jag har det nu så flänger sladden hit och dit och drar i lurarna. Än jobbigare är att dra upp telefonen ur mina jeans för att pausa eller byta låt.

 

Bara lite spontana kommentarer om lurar.

 

/Jan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då sladden till mina lurar är tvådelad (en förlängning och en kortare "stump" till pluggarna) så undrar jag om det finns en mikrofondel (med svarsknapp) som kan användas istället för förlängningssladden.

/Jan

 

finns sådana stumpar.

hittar ingen länk just nu, men kolla iphonebutiken, webhallen, dustinhome och lite så

 

och då kan man som du kanske redan vet, byta låt och sådant genom att dubbelklicka på "svarsknappen" på headsetet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Skullcandy är verkligen bara skräp. Skulle inte betala 1 spänn...

 

Skulle inte hålla med dej. Dom känns lite plastiga dock, Men för mig som åker sjukt mycket snowboard så är dom riktigt bra! Bra ljud och dom sitter riktigt bra när man åker. Pratar iofs om SkullCandy icon.

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör själv med ett par Skullcandy FMJ (Full Metal Jacket) i guld.

 

Angående in ear som headset så skulle jag aldrig välja något annat. Det första jag gjorde när jag köpte min iPhone var att klippa sönder lurarna och löda ihop med in ear-snäckor så man kan lyssna på musik utan att dö. :)

 

Knappen fungerar precis som den ska, finns väl ingenting att fundera på egentligen. De är ju inte speciellt dyra. Håller dock med tidigare om att Skullcandy inte direkt är kända för att göra kvalitetsprodukter, men de duger gott och väl och sitter betydligt bättre än original. Tilläggas bör dock att jag använder mina för att jag tappade bort mina egenlödda och fick dessa gratis. :)

 

Vet inte vad marknadsvärdet på dessa är, din länk var bruten, men nog tycker jag de kan vara värda 300-400 spänn. Det enda som jag stör mig på är att det dels verkar ta tid att få kabeln mjuk (den är lite tjock och böjer sig gärna) samt att knappen för mikrofon och byta ljud är rund så det är svårt att dubbelklicka då den inte ligger liga perfekt som originallurarna gör med en platt knapp. Knappen för mikrofonen är ganska stor dessutom och sitter halvlångt ned, glider ned innanför tröjan om man inte drar upp den på gott och ont.

 

Vill du ha bra lurar så ska du köpa ett par jays (e-jays eller m-jays). In ear med stöd för iPhonen (på vissa modeller) precis som original, men de kostar ju runt 1000-1500kr.

 

EDIT: Varför svarade jag på denna tråd? Den är ju från ett och ett halvt år gammal. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På pappret verkar FJM schyssta. Den enda frågetecknet är väl hur det går att använda ett par in-ear-pluggar som headset. Jag tycker ljudisolerande lurar är jobbiga prata med, oavsett i en mobiltelefon eller över skype. Att bara höra ljudet som kommer inifrån huvudet tycker jag är ganska obehagligt.

ETt tips: ta ut ena pluggen när du pratar i telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Varför svarade jag på denna tråd? Den är ju från ett och ett halvt år gammal. :)

Samma här... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker verkligen inte man kan klaga på ljudet, apples hörlurar är ju helt värdelösa i jämförelse med skullcandy. Jag tror att många inte gillar skullcandy för att dom är lite för barnsliga i utseendet och bara riktar sig till en viss målgrupp. Tror det retar folk. Har hört folk här uppe i sälen som säger att det är skit trots att dom aldrig provat det. Så man ska inte lita på folk som säger att de är dåligt bara för att dom säger det.. Jag har svårt att hitta ett par hörlurar i samma prisklass som låter bättre, kanske koss porta pro. Snackar återigen om skullcandy icon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...