Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MB, MBP / MBA?


Byggarebob

Rekommendera Poster

Är i behov av ny bärbar och gör jag bort mig om jag köper MB, MBP eller MBA just nu?

 

Att MB och MBP uppdateras inom kort är väl tämligen säkert, men hur är det med MBA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Calle Wollner

Troligtvis kommer det en helt ny generation MacBook, MacBook Pro någon gång i höst. Men det är ingen som vet exakt när de kommer, kanske inte alls. Har du tid att vänta ska du göra det (om inte annat för att dagens MacBookar reas när de ska fasas ut). Sedan är det är alltid en risk att köpa första generationen av något helt nytt. Saker kan strula och det kan vara en massa barnsjukdomar med ny teknik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

Är du i behovet av en sådan så är det inte mycket att göra bort sig över. Macbook Air har aldrig uppdaterats sedan den släpptes och eftersom Apple lagt ner så mycket pengar på att Intel skulle specialutveckla C2D på 1,6/1,8 GHz i mindre förpackning till just dem så lär det ta längre tid för den att uppdateras, speciellt med tanke på att ingen PC klarar av att utmana den...

 

Har du tid att vänta till September/tidig Oktober så råder jag dig att göra det då nästa uppdatering är en stor en. Dock som någon tidigare påpekat att dessa kan ha alla möjliga barnsjukdomar...

 

För övrigt så är Apples line-up fortfarande väldigt bra, din dator kommer inte bli sämre om en månad bara för att det finns nyare upplagor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett par kompisar som säljer sina MacBook Air nu. Dom blir för varma och utblåsen sitter på fel ställe så datorn överhettas och fläktarna tjuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett par kompisar som säljer sina MacBook Air nu. Dom blir för varma och utblåsen sitter på fel ställe så datorn överhettas och fläktarna tjuter.

 

Ja, Apple har väl minst sagt haft lite problem med sina senaste släpp.

 

MacBook hade ju massiva problem, MacBook Air har ju sina bekymmer och iPhone 3G är kanske en tickande bomb :)

 

Så frågan är om man vågar köpa de eventuellt kommande versionerna av MB/MBP!

 

Kanske lika bra att slå till nu när de "gamla" modellerna är i slutet av sin livscykel.

 

Suck! Man får aldrig vara lycklig :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...