Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klockan


olo

Rekommendera Poster

Vet inte vad som är orsak till detta? Har den intställd på automatiskt och då borde den väl synka mot nätet på något sätt? Hur som helst visar min klocka 08.33 när den i skrivande stund är 08.58. Provat starta om mobilen men det hjälpte inte.. what could be the cause?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bör väl vara som alla telefoner med automatisk tid. Det finns bara Stockholm att välja i Sverige och den klockan är 09.05 för mig.

 

Hade dock ställt in tiden manuellt men testade automatiskt och såg ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet att min klocka har "dragit" sig två gånger och inte uppdaterat sig rätt. vet att ena gången så vaknade jag klockan 09.00 (rätt tid) men att klockan i min iPhone var 05.35. Detta beror antagligen på minnesläcka i iPhonen.

 

Sedan 2.0.1 uppdateringen så har detta inte skett fast jag märker fortfarande av en minnesläcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska jag uppdatera snarast, min klocka går 1 timme och 10 minuter för fort om jag ställer in till automatiskt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att WiFi och 3G är avstängda så den har inte haft något att synka mot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte dra sig så mycket ändå. Aldrig haft några sånna problem med min Iphone 2G. Den klockan går alltid rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Min har senaste 2 veckorna hamnat någon kvart bakom vid två tillfällen. Grymt irriterande bugg. Men känns som Apple borde vara medvetna om den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en helkväll med 50 min fel, verkar dock ok efter uppdatering. Däremot visar min MBP med jämna mellanrum fel tid, även efter byte till manuell inställning. Uppskattningsvis 2 gånger i månaden. Väldigt irriterande, särskilt om båda mina tidvisare visar fel samtidigt.

Edit. MBPn hålls uppdaterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min klocka går ibland 9 minuter för fort, har hänt ett par gånger, den har dock rättat sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...