Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vattenmärka flera bilder på en gång


Afrodite

Rekommendera Poster

Hej!

Har ni tips på hur man vattenstämplar, watermark många bilder på en gång?

Har i PS försökt göra ett funktinsmacro där jag sätter en Copyright-stämpel på en bild. Om det funkar på en stående bild, så gör det inte det på en liggande.

 

Hur gör ni när ni ska vattenstämpla flera bilder på en gång? Typ med ert namn eller liknande, just för att det inte ska vara så intressant av andra att använda bilden då vattenstämpeln ligger över hela bilden.

 

=0) Marie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj det är inget jag gör spec ofta, rättare sagt aldrig. Brukar istället inte sprida runt högupplösta bilder på nätet.

 

Frågan är om det finns nått smidigt sätt utan nått script? Du skulle kunna göra ett actionscript om du har cs3 så går det i alla fall snabbt att göra om det gång på gång. Då kan du göra en för liggande å en för stående..

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj det är inget jag gör spec ofta, rättare sagt aldrig. Brukar istället inte sprida runt högupplösta bilder på nätet.

 

Frågan är om det finns nått smidigt sätt utan nått script? Du skulle kunna göra ett actionscript om du har cs3 så går det i alla fall snabbt att göra om det gång på gång. Då kan du göra en för liggande å en för stående..

 

Haade!

 

Ett av problemen är att jag har att göra med 1000 bilder och då kan jag inte gå in och markera alla liggande och sedan stående. Måste alltså funka med båda.

 

De personer om vill se bilderna finns spridda över hela Sverige och dessa vill jag nå genom att visa bilderna på nätet.

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Nu väcker jag upp en gammal tråd till liv..

 

Jag skulle bli jätteglad om det finns ett program för att vattenmärka flera bilder på en gång!

 

Är det ingen som kan något? :detvarintejag:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har i PS försökt göra ett funktinsmacro där jag sätter en Copyright-stämpel på en bild. Om det funkar på en stående bild, så gör det inte det på en liggande.

Varför funkar det inte på en liggande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför funkar det inte på en liggande?

 

tex. textens storlek varierar..

Vill kunna fixa en hel mapp med bilder på en och samma gång, inte hålla på med en bild åt gången.

 

Snälla! :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...