Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Samma volym med hörlurar som utan?


iMange

Rekommendera Poster

Är det någon som vet om det finns något trix för att undvika att datorn kommer ihåg vilken volym man hade senast man använde ljudutgången? Det stör mig nämligen att inte kunna sänka volymen först och sedan koppla in högtalarna. Istället får jag först koppla in högtalarna och sedan sänka om jag hade högt ljud senast jag använde ljudutgången, typiskt om jag använt hörlurar.

 

Kanske inte världens största problem men lite retligt är det allt eftersom denna feature i mitt tycke bara ställer till problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som hindrar att du sänker volymen först?

 

Om jag har volym X när jag lyssnar med hörlurar, drar ur hörlurarna, gör något annat i en dag eller så och sedan pluggar in hörlurarna/högtalarna går den tillbaka till volym X igen, även om jag sänkt ljudet innan jag pluggar in dem. Det är säkert jättesmidigt om man bara växlar mellan hörlurar och inte hörlurar men kopplar man in högtalare är det inte särskilt användbart att få hörlursvolymen. Känns lite som att någon tänkt för mycket men ändå inte riktigt hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår ditt problem. Tror inte det går på något smidigt sätt.

Enklast är väl att muta ljudet precis innan du kopplar ur hörlurar/högtalare så finns det ingen risk att det blir för högt när du kopplar in dem sen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har volym X när jag lyssnar med hörlurar, drar ur hörlurarna, gör något annat i en dag eller så och sedan pluggar in hörlurarna/högtalarna går den tillbaka till volym X igen, även om jag sänkt ljudet innan jag pluggar in dem. Det är säkert jättesmidigt om man bara växlar mellan hörlurar och inte hörlurar men kopplar man in högtalare är det inte särskilt användbart att få hörlursvolymen. Känns lite som att någon tänkt för mycket men ändå inte riktigt hela vägen.

 

Det verkar vara en finess jag saknar på min MBP. Nivån är opåverkad om jag skiftar och ingen "minnesfunktion" som du har.

Du råkar inte ha nåt extraprogram med den minnesfunktionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara en finess jag saknar på min MBP. Nivån är opåverkad om jag skiftar och ingen "minnesfunktion" som du har.

Du råkar inte ha nåt extraprogram med den minnesfunktionen?

 

Jag har den "funktionen" på min iMac i alla fall. Utan extraprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, volymen skiftar om jag har hörlurar, högtalare eller inget ipluggat.

Men för min del tycker jag det är ganska bra då den i stort sett alltid sänker volymen vilket förhindrar att jag totalmördar mina öron med superhög volym när jag petar i hörlurar/högtalare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...