Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Toast


iMattias

Rekommendera Poster

När jag väljer Audio CD och addar de låtar jag vill ha med, bränner som vanligt, utan problem, så kan jag trots det inte spela upp cdn i bilstereon...

 

Varför? Vad gör jag för fel?

 

:stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du spela upp andra brända skivor på bilstereon? Själv hade jag problem med brända CD i min Saab 900 med original CD-växlare, kunde ta flera minuter innan den drog igång en bränd CD :(

Går skivan att spela upp på datorn? CD/DVD-spelare? Eliminera en felkälla åt gången!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äldre cd-spelare är inte designade för att hantera cd-r- eller cd-rw-skivor ("vanliga" cd-skivor är inte brända utan pressade). Men det kan också vara så att brännarprogrammet inte bränner optimerat för just cd-läsare. Vad för cd-spelare och vilket toastprogram har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äldre cd-spelare är inte designade för att hantera cd-r- eller cd-rw-skivor ("vanliga" cd-skivor är inte brända utan pressade). Men det kan också vara så att brännarprogrammet inte bränner optimerat för just cd-läsare. Vad för cd-spelare och vilket toastprogram har du?

 

Hej å tack för svaren.

 

Min bilstereo (Clarion) spelar andra brända skivor....

 

Brännarprogrammet är Toast Titanium.

 

Klarar inte ens om man gör en MP3-cd... Blir error i stereon....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej å tack för svaren.

 

Min bilstereo (Clarion) spelar andra brända skivor....

 

Brännarprogrammet är Toast Titanium.

 

Klarar inte ens om man gör en MP3-cd... Blir error i stereon....

Använder du samma sorts skivor som de som går att spela? (=testa andra blanka skivor i så fall)

 

Vilken inställning har du under Recorder settings? Se nedan:

 

post-28798-1218480997_thumb.png

 

Testa att växla (mellan disk-at-once och track-at-once)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prövat att bränna skivan via itunes istället? kanske är någon knasig inställning som jävlas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
När jag väljer Audio CD och addar de låtar jag vill ha med, bränner som vanligt, utan problem, så kan jag trots det inte spela upp cdn i bilstereon...

 

Varför? Vad gör jag för fel?

 

:stjarnsmall:

 

det är kanske ogg filer du bränt, provat att konvertera dem till mp3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...