Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ändra Ordboken i Iphone Typ T9


Spaced

Rekommendera Poster

Frågan har säkert varit på Tapeten men eftersom jag inte hittar den så ställer jag min fråga.

 

Jag skulle vilja ändra på vissa ord i "ordboken" när ag skriver sms osv. När jag trycker på a och r så förslår min telefon ÅR kan jag inte ändra det till ÄR eftersom jag använden är mycket mera än ordet ÅR..

 

 

Någon som kan hjälpa.

 

 

//Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan har säkert varit på Tapeten men eftersom jag inte hittar den så ställer jag min fråga.

 

Jag skulle vilja ändra på vissa ord i "ordboken" när ag skriver sms osv. När jag trycker på a och r så förslår min telefon ÅR kan jag inte ändra det till ÄR eftersom jag använden är mycket mera än ordet ÅR..

Någon som kan hjälpa.

//Lars

 

Går icke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt sa räven, en del sura äpplen i iphonen, bl.a. detta. kanske någon mjukvaruuppdatering eller tredjeparts..???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv "är" några gånger istället och stäng "år" om det kommer som förslag. Min iPhone har lärt sig att jag föredrar "är" nu.
man kan "lära" sin iPhone att stava som man vill med "Zop"s metod, men om man är otålig kan man i st skriva "qr" - då kommer märkligt nog "är" upp som förslag direkt... corny? jomenvisst! ;) J

 

P.S. "corny" förresten... - på utdöende! - kan det direktöversättas med det ännu obsoletare "majsigt"? (grovt OT) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P.S. "corny" förresten... - på utdöende! - kan det direktöversättas med det ännu obsoletare "majsigt"? (grovt OT) :D

 

:D Nä, corny är konstigt, majsigt är mysigt?

 

Mvh, Malin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...