Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synkproblem efter uppdatering till 2.0.1


Flameboy

Rekommendera Poster

Efter att ha uppdaterat min iPhone (1G) från 2.0 till 2.0.1 har jag problem att synka med iTunes.

 

Själva uppdateringen gick bra, likaså återläsningen av backupen jag gjorde i iTunes innan jag uppgraderade.

 

Det som är problemet är att varje gång jag kopplar in iPhonen till datorn tycker iTunes att den hittat en ny telefon som inte varit synkad förrut, och vill att jag gör en återställning. Jag har testat att göra detta ett par gånger, men samma sak händer efter varje gång.

 

Är det någon annan som haft detta problem och löst det? Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag tror inte du förstod mitt problem, jag ska försöka förtydliga mig.

 

Själva återläsningen har gått bra, och ja, jag använde naturligtvis den .ipsw-fil Pwnagetool skapade.

Säkerhetskopieringen av all min användardata har inget med Pwnagetool att göra, detta sköts helt genom iTunes.

 

Det som strulade var att iTunes tycker att min iPhone är en ny okänd enhet varje gång jag kopplar in den.

 

Jag valde nu alternativet att iTunes skulle hantera den som en ny iPhone, och nu verkar det funka. För att förtydliga så har jag alltså inte förlorat några kontakter, inställningar, sms, bilder etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är enda sättet att återställa som ny telefon när detta händer!? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag gjorde var egentligen inte att återställa som en ny telefon, själva återställningen gick bra, jag fick tillbaks alla kontakter, sms, bilder etc.

Det vara bara det att iTunes inte fattade att jag redan gjort återställningen.

 

Så det var bara att säga till iTunes att tolka min iPhone som en ny enhet, så synkades min användardata in på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...