Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur mycket plats behöver windows?


Pulka

Rekommendera Poster

Jag gillar att spela spel.

Så jag tänkte intallera XP eller Vista på min iMac med 500gb, men hur mycket ska det behöva ta?

 

 

Det är ENDAST för att spela spel, inte internet eller sånt; bara spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15gb är lagom. Men se till att windows delen alltid har minst 15% ledigt annars blir det segt. Installera spel och annat på en separat partition. Blir mycket enklare då vid en reinstall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera spel och annat på en separat partition. Blir mycket enklare då vid en reinstall.

...Va?

Ska jag göra 2 partitioner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl på hur mycket du planerar att använda Windows. När jag körde Windows datorer så hade jag alltid två partioner. Nu kör jag Windows så sällan så det bryr jag mig inte om nu. Jag kör ca 30 GB för min Vista partion och det räcker gott, provade med ca 15 GB först men för Vista var det i minsta laget. Jag har inga spel på min Windows partion. För XP tror jag 15 GB räcker men sen beror det alltså på hur mycket spel du kommer att ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju på hur full din hårddisk är nu, och hur många/stora spel du hade tänkt installera osv. Bättre att ta några extra gig så att du slipper göra om hela skiten senare när du vill ha en större partition.

 

Tror XP (vilket jag rekommenderar låååångt före Vista) tar runt 6-8 GB tror jag (Vista betydligt mer), och spel kan ju ta några gig styck, speciellt om man har diskimages istället för riktiga skivor.

 

Jag skulle inte göra en partition mindre än 32 GB. Du vill ha några GB ledigt på hårddisken också för att systemet ska fungera felfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har 20gb till min bootcamp partition och det fungerar perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ynka 8 gb tror jag när jag provade XP på min gamla MacBook, installerade allt annat på en extern HD.

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...