Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Billaddare till iphonen

venacava

Recommended Posts

Hej på er,

Finns det någon billaddare via cigguttaget som kan ladda en iphone?? Vore mycket bra under längre resor eller när batteriet håller på o nalkas.

För övrigt kan jag rekommendera mediamarkts 99kr golla mobilväskor, iphonen slinker ner perfekt i dom! =)

Har även jag köpt en sådan gollaväska, sitter väldigt slim och skönt. Betalade nog 129 för min iofs.

Finns det ingen USB2.0 billaddare via cigguttaget??? Nä, nu blir jag ledsen

Jag har köpt en laddare på Humac (Fridhemsplan, Stockholm) som fungerar bra. Det är en vanlig 12V-laddare av märket Griffin med samma kontakt som synk-kabeln har.

Jag förstår inte vad du menar med USB 2.0-laddare? Menar du en sån där adapter från 12V ("ciggkontakt") till USB, så att du kan använda din medföljande kabel? Om det är en sån du menar tror jag inte att det kommer att fungera, i alla fall fungerade inte min gamla, den verkar inte leverera rätt strömnivå eller nåt.

Har snackat med Clas i sjön, Kjelle och Teknikmagasinet. Alla säger att deras alternativ inte fungerar.

Alla har däremot usb-cigg som funkar med den egna sladden.

Inget alternativ för mig dock, minne som en guldfisk och skulle glömma den i bilen/hemma.

MEN, polare som haft pod sen innan säger ju att det går fint att ladda fånen på pod-laddaren. Känns ju lite märkligt att en billaddare till pod då inte skulle funka på en fån.

Har dock inte testat. Än.

Blir nog i veckan.

Finns det ingen USB2.0 billaddare via cigguttaget??? Nä, nu blir jag ledsen

Kan det vara not....?(Vet ej om det är USB2.0)

l115299.jpg

Ani

Jag har köpt en laddare på Humac (Fridhemsplan, Stockholm) som fungerar bra. Det är en vanlig 12V-laddare av märket Griffin med samma kontakt som synk-kabeln har.

Jag förstår inte vad du menar med USB 2.0-laddare? Menar du en sån där adapter från 12V ("ciggkontakt") till USB, så att du kan använda din medföljande kabel? Om det är en sån du menar tror jag inte att det kommer att fungera, i alla fall fungerade inte min gamla, den verkar inte leverera rätt strömnivå eller nåt.

Precis, det är det jag är ute efter ,en adapter. Men kan man på något sätt ladda sin iphone i bilen via den runda ciggkabeln?? Jag har inget vanligt eluttag i min nuvarande bil

ja titta, där ser man vad räven luskat fram.. att de fanns på apples hemsida, nice!

Jag använder min gamla Belkin iTrip (den heter kanske inte iTrip, men fungerar som en sådan) Där finns även sladd till "ciggkontakt". Så kan man lyssna via radion och slå 2 flugor i en smäll! :-)

Pratar vi iPhone 3G eller iPhone v1?

Vissa fungerar till v1 och inte till 3G.

Köpte en billaddare på teknikmagasinet och den fungerade inte till min (3G).

stenofsweden

Jag beställde 2st USB kablar för 55:- inkl frakt och sen beställde jag en cigg adapter för 25:- inkl frakt

Så totalt 80:- och då har jag en extra kabel för att synka Iphonen i min datordocka på jobbet...

Till 3G luren alltså

• 1 month later...

Hey!

Kan passa på att flika in med en fråga i den här tråden. Jag har en billaddare till min gamla iPod mini, tror ni den kan fungera till min nya iPhone 3G? Testade att köra datakabeln till macen igår, då sade telefonen "this util is not supported" eller något i den stilen. Kontakten i sig passar dock. Kanske kan den åtminstone mata ström? Vågar man testa? =P

Hey!

Kan passa på att flika in med en fråga i den här tråden. Jag har en billaddare till min gamla iPod mini, tror ni den kan fungera till min nya iPhone 3G? Testade att köra datakabeln till macen igår, då sade telefonen "this util is not supported" eller något i den stilen. Kontakten i sig passar dock. Kanske kan den åtminstone mata ström? Vågar man testa? =P

Nope!

Sorry, testade detta men det gick inte, den vägrar till och med att ta emot strömmen!

Hur är kvalitén på kablarna? Är de jämförbara med originalsladden?

Finns det olika kvalité på kablarna? Originalet är ju för övrigt gjord i Kina den oskcå.

Jag köpte mig en USB kontakt till cigguttag och har den i bilen. Den är märkt 12-13,8V input och 5V 1A output, dvs samma som original väggladdaren ger. Funkar kanon. Köpt på Kjell & Co för en hundring har jag för mig.

Finns det olika kvalité på kablarna? Originalet är ju för övrigt gjord i Kina den oskcå.

Jag tror inte att kinesiska kablar generellt har sämre kvalitet, men olika tillverkare kan ju ha det. Accessories-prylar till handdatorer mm kan ibland vara av lite tveksam kvalitet, där inte kontakterna sitter riktigt fast på sladden eller att de inte fäster i kontakten på telefonen osv. Men men, jag få se hur bra kablarna är, för jag beställde dem (det var ett tvåpack) häromdagen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...