Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

canon ixus+leopard?


M.i.m.

Rekommendera Poster

Hej!

 

Sitter hemma med en splitterny Canon ixus 80 IS och skulle nu vilja flytta bilderna till datorn. På paketet stod det varningstexter i rött om att man först ska installera programvaran, men på CD:n stod det att den endast funkar på OS 10.3-10.4. Mycket riktigt vill installeringen inte lyckas, i guiden står det "Dubbelklicka på ikonen [Canon Digital Camera Installer/ Installationsprogram för Canons digitalkamera] i skivenhetens fönster", men jag hittar ingen ikon. Fönstret i fråga är ju det som öppnas då man trycker på skivans ikon på skrivbordet? Är det bara jag som tittar på fel ställe? Och vad händer om man flyttar bilderna utan att installera något alls? På förra kameran, som dock var modell äldre, gick det riktigt bra att bara plugga in sladden.

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Canon Ixus lirar hur bra som helst utan programvaror, den enda jag gör är att koppla in den via usb starta den och sätta den på bildvisning, då startar iPhoto auomatiskt och efter en stund dyker bilderna upp (i senaste versionen) är lite osäker hur det såg ut i förra iPhoto, men det vart lika automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det SKA inte vara några problem att bara koppla in kameran och tanka över. Hur det ser ut med just din kamera vet jag inte men jag utgår från att Canons CD bara innehåller något mer eller mindre vettigt sortera/visa-program samt eventuellt någon drivrutin som antagligen inte behövs eftersom det bara handlar om att tanka över bilder.

 

Vill du vara säker kan du ju testa att ta några testbilder som det inte gör något om du förlorar och försöka föra över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, allt funkar ju riktigt bra utan något canon-program. iPhoto hoppade till då man pluggade i, sen var det bara att importera. Fånigt att det ska göras så stor grej av att installera programmet, vad vinner dom på det liksom?

 

Man tackar för hjälpen :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja de kan ju rada upp alla program som följer med i nån annonstext så tror de folk ska köpa deras kamera när folk i själva verket bara vill ha en kamera å inte en massa jox. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör ingen programvara heller. Sitter på en gammal Ixus 40 och det funkar galant. Precis som det ska!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en chokladbrun IXUS IS 80, och jag lovar dig att jag har inte ens rört cd-skivorna som var i kartongen, canons program är kassa. använder enbart iPhoto 08 och där ar det bara plug 'n play

 

lättare blir det inte!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...