Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man fuska in MobileMe i en SonyEricsson K610?


Mattiasgbg

Rekommendera Poster

Jag har en SE K610 och har lyckats ställa in MobileMe-eposten genom att följa Apples instruktioner för PC (Windows).

Fast det jag hoppades kunna fixa var att kunna "internetsynka" kalender och kontakter genom att använda telefonens funktion "Synkronisering" där man, enkelt uttryckt, anger serveradress, användare & lösen. Sedan anger man vad som ska synkas (Kontakter, Kalender, Uppgifter, Anteckningar, Bokmärken) och lägger in databasinfo om varje program. Tyvärr gör man inga sådana inställningar för MobileMe i Windows, istället laddar man ner någon inställningspanel som gör själva grovjobbet.

 

Frågor:

1. Någon som vet om det jag vill göra överhuvudtaget är möjligt?

2. Någon som kan hjälpa till med inställningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en SE K610 och har lyckats ställa in MobileMe-eposten genom att följa Apples instruktioner för PC (Windows).

Fast det jag hoppades kunna fixa var att kunna "internetsynka" kalender och kontakter genom att använda telefonens funktion "Synkronisering" där man, enkelt uttryckt, anger serveradress, användare & lösen. Sedan anger man vad som ska synkas (Kontakter, Kalender, Uppgifter, Anteckningar, Bokmärken) och lägger in databasinfo om varje program. Tyvärr gör man inga sådana inställningar för MobileMe i Windows, istället laddar man ner någon inställningspanel som gör själva grovjobbet.

 

Frågor:

1. Någon som vet om det jag vill göra överhuvudtaget är möjligt?

2. Någon som kan hjälpa till med inställningarna?

 

Det lär knappast vara möjligt då funktionen och stödet för MobileMe sitter i telefonen, delvis. Informationen som skickas ut och som ska synkroniseras har sitt eget format - det fungerar direkt mot en iPhone men inte mot andra telefoner. Då krävs att du går via iSync och en plugin. Omöjligt är det väl inte men jag tror att det blir svårt att få det att fungera bara genom att göra några inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick och hoppades att Apple hade använt något vanlig standardlösning (om nu den här synkvarianten är standard) för MobileMe men sedan paketerat den snyggt så man slipper tänka på, och se, inställningarna.

 

Var ju inte oväntat men trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick och hoppades att Apple hade använt något vanlig standardlösning (om nu den här synkvarianten är standard) för MobileMe men sedan paketerat den snyggt så man slipper tänka på, och se, inställningarna.

 

Var ju inte oväntat men trist.

 

Sedan när har Apple använt en "standardlösning" för sina egna tjänster?

 

:)

 

Sedan finns det ingen standard för databaser, synkronisering av information mellan telefoner och datorer, och finns det en, så använder alla tillverkarna i alla fall sin egen lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Jag tror du hade behövt porta OS X för Sony ericsson. Går nog snabbt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...