Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken är den högsta punkt du varit på?


snowreeler

Rekommendera Poster

Aiguille du Midi - Chamonix - 3842 m.

 

Jag kan intyga att den franska lunchrätten 'Croque Monsieur' smakar 'gråpapp' på den höjden. :sick:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknas flygplan ;)?

Om det står på marken, ja. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nånstans i Anderna. Över 5000 meter sa guiden men jag vet inte exakt. Har iaf varit i Potosi som är världens högst belägna stad på 4200 meter. Ont om luft var det gott om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högsta punkt vet jag inte, men har badat i Döda havet som ligger ca 417 meter under havsytan och är jorden lägsta punkt...B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen ett bergspass nära Ronda i Spanien, eller San Marino (Italien), eller bergen i mellersta Grekland. Nåt av dem.

Onödigt vetande:

Tjuren Ferdinand passerar Ronda på väg till tjurfäktningen i Madrid. Han åker vagn förbi några kända broar i bakgrunden.

Dessutom väldigt OT.

 

 

Har åkt buss över Floridas högsta punkt, på vägen mellan Miami och Disney World, tror det var en bro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onödigt vetande:

Tjuren Ferdinand passerar Ronda på väg till tjurfäktningen i Madrid. Han åker vagn förbi några kända broar i bakgrunden.

Dessutom väldigt OT.

Har åkt buss över Floridas högsta punkt, på vägen mellan Miami och Disney World, tror det var en bro.

 

Nja, nog för att Florida är sanslöst platt, men högsta punkten är 105 meter och ligger alldeles vid gränsen mot Alabama. Det är inte en bro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hälsat på Dovregubben! Vet inte hur högt det är där men Dovrefjell är 2286 m ö h så fiket borde legat rätt högt det med.

-Inte illa för en västgöte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, nog för att Florida är sanslöst platt, men högsta punkten är 105 meter och ligger alldeles vid gränsen mot Alabama. Det är inte en bro.

Hm, var cirka 20 år sedan så du får ta hänsyn till landhöjningen :fundersam:

Var som sagt inte nyligen så jag kan minnas fel, men vi åkte buss, någonstans nämnde guiden att vi passerade/körde över högsta punkten. Vet att vi vid något tillfälle befann oss nära en delstatsgräns, alltså uppe i norr.

 

Men det var ganska platt överallt i Florida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...