Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken är den högsta punkt du varit på?


snowreeler

Rekommendera Poster

För egen del är det Hohe Salve, ett 1,828 meter högt berg i Österrike. Det är inte mycket men jag föredrar att fotografera dom på avstånd. Har Wassmann (2,713 m ö h) på bild men har inte brytt mej om att närma mej det. Brennerpasset är det högsta pass jag varit i, 1,375 m ö h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Etna, 3300 m ö h - en bit från absoluta toppen (som är ca 3330 tror jag) eftersom det var för farligt att gå för nära kratern då det kunde flyga stenar ur den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor på 5:te våningen och idag stod jag på en stol i köket. :propellerbaver:

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde vara nästan högst upp på ön Madeira, högsta toppen är tydligen 1862 meter men vi var inte riktigt högst upp.

 

Ingen imponerande höjd men bra jobbat för en ö av dubbla Orusts storlek och som dessutom ligger utkastad på 3000 meters djup i Atlanten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

1800m-2000m+ På nåt berg i Pyrenéerna, med öroninflammation bör tilläggas :) (Om man inte räknar med "flygturer" till diverse olika ställen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 500 ft över Nordsjön.

 

Jaså, på land?

 

Ja, då blir det högsta punkten på toppspåret på Hafjell norr om Lillehammer i Norge. I runda slängar 1000 m över havet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två gånger på Kebnekaises sydtopp, 2013 meter över havet. Plus ett antal andra toppar runt 2000 meter. Utsikten från Keb är makalös om man har turen att ha klart väder, vilket är förhållandevis ovanligt. Det finns två leder upp till toppen. Den västra är enkel att gå, men ganska lång och ansträngande för en dagstur. Den östra är kortare men svårare och kräver lite enklare klättring och en kortare passage över glaciär.

Rekommederas till alla som har hälsa nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppnålen på Liseberg. Vet inte hur högt det är. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det var Sölden i Österike, dryga 3000m, fin skidåkning, men jobbigt att t.o.m åka utför i den tunna luften.

 

Också vart där, men jag tror faktiskt att Mount Fort i Schweiz slår det, 3330m över havet. Det är så vitt jag vet mitt rekord.

Men jag håller med, man blir ju helt slut bara av att gå på dom höjderna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Också vart där, men jag tror faktiskt att Mount Fort i Schweiz slår det, 3330m över havet. Det är så vitt jag vet mitt rekord.

Men jag håller med, man blir ju helt slut bara av att gå på dom höjderna...

Jag kände inte av den tunna luften alls på samma höjd på Etna. Konstigt. Eller var det kanske för att jag inte ansträngde mig? Vi gick bara runt där i maklig takt (iofs både uppåt och neråt en bit till och från bilarna)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kände inte av den tunna luften alls på samma höjd på Etna. Konstigt. Eller var det kanske för att jag inte ansträngde mig? Vi gick bara runt där i maklig takt (iofs både uppåt och neråt en bit till och från bilarna)?

Jadu, det var nog en hel dags skidåkning som tröttat ut muskler och lungor vid det laget (Hade inte många att tala om i vilket fall på den tiden).

Sen är det ju alltid jobbigare med full utrustning, speciellt pjäxor gör ju allting dubbelt så jobbigt :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bana 56 i DOOM 2. Tror inte man kan komma högre. Det var iofs 1999 så det kan ha tillkommit något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Engelberg i Schweiz. Berget är lite mer än 3000m högt, men vi var inte uppe ända på toppen. Tror vi var uppe på ungefär 3000m som högst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två gånger på Kebnekaises sydtopp, 2013 meter över havet. Plus ett antal andra toppar runt 2000 meter. Utsikten från Keb är makalös om man har turen att ha klart väder, vilket är förhållandevis ovanligt. Det finns två leder upp till toppen. Den västra är enkel att gå, men ganska lång och ansträngande för en dagstur. Den östra är kortare men svårare och kräver lite enklare klättring och en kortare passage över glaciär.

Rekommederas till alla som har hälsa nog.

 

Om bergskrället nu inte hade varit så innihelvitti långt bort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cookie-nose-tower

 

Och man kan finna denna var?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bergskrället nu inte hade varit så innihelvitti långt bort!

 

Tja, om nu inte berget kan komma till Muhammed så får väl Muhammed komma till berget. Eller hur man nu säger... :) Allvarligt talat så är faktiskt Keb väldigt lättillgängligt, relativt sett. Vill man lägga några hundringar på helikoptertransport biten mellan Nikkaloukta och fjällstationen så är det inte mer än några timmar från Stockholm. Den sista biten - upp till toppen - får man dock ta till fots. Men den klarar man på runt 16-18 timmar fram och tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu menade jag mest att det är ca 165 mil från mig till berget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...